Ulice u središtu Tel Aviva se pretvaraju u pješačke zone

Gradovi se sve više prilagođavaju potrebama pješaka i biciklista

Prošle godine jedna telavivska ulica u središtu grada privremeno je pretvorena u pješačku zonu, dok je druga za automobilski promet bila zatvorena samo petkom. S obzirom na veliko povećanje broja pješaka, ali i pozitivan utjecaj na poslovanje lokalnih trgovina, gradske vlasti odlučile su se oprostiti s automobilima u još 11 ulica.

Tijekom nekoliko narednih tjedana u 11 popularnih ulica grada Tel Aviv-Jaffa uredit će se nove pješačke zone s potpuno ili djelomično zabranjenim automobilskim prometom, javlja The Jerusalem Post. Gradske vlasti su ovu odluku donijele temeljem dobrih rezultata ostvarenih tijekom prošlogodišnjeg eksperimentalnog uvođenja pješačkih zona u središtu grada, nastojeći potaknuti poslovanje lokalnih trgovina i prilagoditi grad potrebama pješaka.

Samo jedna od tih ulica bit će zatvorena za automobilski promet tijekom večernjih i noćnih sati, dok će preostalih 10 postati nove pješačke zone s ugostiteljskim terasama i novom urbanom opremom.

„Otvaranje pješačkih zona u našem gradu dio je sveobuhvatnog plana kojim će se njegovo središte postupno namijeniti isključivo pješacima i biciklistima te dostavnim vozilima i javnom prijevozu“, rekao je gradonačelnik Tel Aviva-Jaffa Ron Huldai. „U posljednjih godinu dana Ulicu Levinsky smo pretvorili u pješačku zonu i za automobilski promet petkom zatvorili Ulicu Sheinkin, a građani su tu promjenu prihvatili s oduševljenjem.“

Na dijelovima ovih ulica označit će se zone kratkog parkiranja za potrebe dostavnih vozila koja se više neće moći parkirati ispred trgovina, a restoranima će se omogućiti postavljanje stolova i stolica u skladu s gradskim propisima.

S.F. / Ekovjesnik

VEZANE VIJESTI

Mali pojas je najbolje čuvana zelena tajna grada

Nekadašnja pariška željeznička pruga namijenjena za prijevoz robe i putnika, poznata pod imenom Mali pojas, prestala se koristiti 1934. godine i od tada je prepuštena bujanju divljeg života. Dijelovi stare željeznice postupno se otvaraju za javnost od 2007. godine i danas predstavljaju pravo utočište biološke raznolikosti. Trenutno je za šetače i rekreativce otvoreno nekoliko dionica u ukupnoj dužini od sedam kilometara.

Pješaci osvajaju bečke ulice!

Nešto što je još prije nekoliko godina bilo potpuno nezamislivo sada postaje stvarnost: Bečka gospodarska komora zalaže se za uvođenje što više „zona susreta“, kako u Beču, tako i u gradovima širom Austrije! Uspješnom obnovom poznate bečke trgovačke ulice Mariahilfer Straße i još nekoliko manjih ulica u središtu austrijskog glavnog grada potvrđena je opravdanost ograničenja automobilskog prometa i ulaganja u podizanje kvalitete javnog prostora.

Središte Beča dobiva novi prometni koncept

Bečka povijesna jezgra, odnosno njegov prvi okrug Innenstadt, uskoro će svojim velikim dijelom postati zona bez automobila. Dogradonačelnica Beča Birgit Hebein (Zeleni) i predsjednik prvog okruga Markus Figl (ÖVP) u srijedu su predstavili novi prometni koncept središta austrijske metropole. Tako će pristup prvom bečkom okrugu biti zabranjen za sva motorna vozila, a na prilazima središtu bit će postavljeni odgovarajući prometni znakovi.

PRIJAVITE SE NA NEWSLETTER