Air France reducira broj domaćih letova kako bi dobio državni zajam

Hoće li pandemija trajno utjecati na smanjenje broja (kratkih) letova?

Plan francuske vlade za spašavanje Air Francea ovisan je o tome hoće li nacionalni avioprijevoznik ukinuti određen broj domaćih letova, javlja BBC.

Air France bi trebao postati „ekološki najosvještenija zrakoplovna tvrtka na planetu“, rekao je francuski ministar gospodarstva i financija Bruno Le Maire za radio France Inter.

Francuska vlada je nacionalnom avioprijevozniku odobrila kredit od 7 milijardi eura. Ova velika zrakoplovna tvrtka žestoko je pogođena pandemijom koronavirusa, a prijedlog francuske vlade odobrila je u ponedjeljak i Europska komisija s obzirom da ispunjava pravila EU-a o državnim potporama.

U svom intervjuu za radio France Inter, ministar Le Maire rekao je da je kriza koronavirusa pružila priliku da „osmislimo novi model gospodarskog razvoja koji će omogućiti strogu zaštitu okoliša“.

No, ministar Le Maire je dodao kako to znači da će Air France morati ukinuti određeni broj domaćih letova.

„Sada je očito da određeni broj domaćih letova više nije opravdan“, rekao je Le Maire bez iznošenja dodatnih detalja. „Kada možete putovati vlakom i stići do svog odredišta za manje od dva i pol sata, nema opravdanja za putovanje avionom.“

Kao i većina zrakoplovnih kompanija, Air France-KLM je tijekom pandemije koronavirusa drastično smanjio svoje aktivnosti. Tvrtka trenutno održava svega pet posto svojih uobičajenih letova, a kako bi sačuvala svoje poslovanje prošlog je mjeseca osigurala najmanje devet milijardi državne pomoći. Francuske vlasti priopćile su kako će Air France dobiti tri milijarde eura državnog zajma te još četiri milijarde eura sredstava državne pomoći. Nizozemska vlada priopćila je da priprema između dvije i četiri milijarde eura pomoći za KLM.

Početkom ove godine u Air France-KLM-u procijenili su kako će im od veljače do travnja kriza prouzročiti štetu između 150 i 200 milijuna eura. Dvije zrakoplovne tvrtke spojile su se 2004. godine.

S.F. / Ekovjesnik

VEZANE VIJESTI

Zeleni oporavak i klimatska kriza nisu dovoljno zastupljeni u predizbornoj kampanji

Aktivisti i aktivistkinje Greenpeacea su u utorak navečer pored Medvedgrada u Zagrebu organizirali projekciju poruka i vizuala na šumu kako bi ukazali na važnost zelenog oporavka, odnosno dovođenja zaštite klime i okoliša u središte planiranja oporavka od gospodarske krize uzrokovane pandemijom koronavirusa.

Ryanair je novi „ugljen“

Ryanair je prema podacima Europske komisije prošle godine postao jedan od deset najvećih onečišćivača u Europi, i to kao prva zrakoplovna tvrtka u društvu ostalih devet najvećih koji upravljaju termoelektranama na ugljen.

PRIJAVITE SE NA NEWSLETTER