Neues Landgut: U blizini bečkog Glavnog kolodvora nastaje nova gradska četvrt

Zahvaljujući poticanoj stanogradnji u austrijskoj je metropoli pristupačno i kvalitetno stanovanje postalo temeljno ljudsko pravo koje je ključno za socijalnu stabilnost, koheziju i visoku kvalitetu života!

U bečkom okrugu Favoriten planira se izgradnja nove suvremene gradske četvrti „Neues Landgut“. Do 2026. godine u blizini velebnog multifunkcionalnog kompleksa bečkog Glavnog kolodvora sagradit će se oko 1.500 novih stanova.

Novi suvremeni bečki Glavni kolodvor (Hauptbahnhof Wien) službeno je otvoren 10. listopada 2014. godine, a posljednjih pet godina oko njega je pažljivo planirana i izgrađena cijela nova četvrt s mnogim stambenim i poslovnim zgradama. Sada je nastupilo vrijeme za daljnji razvoj ovog dijela grada te će se na području zapadno od ulice Laxenburger Strasse do 2026. godine sagraditi nova gradska četvrt „Neues Landgut“.

Plan za izgradnju nove gradske četvrti predstavili su u četvrtak bečka dogradonačelnica Birgit Hebein, predsjednik bečkog okruga Favoriten Marcus Franz i izvršna direktorica tvrtke ÖBB-Infrastruktur AG Silvia Angelo.

Riječ je o površini od devet hektara na kojoj će Grad Beč zajedno s tvrtkom ÖBB-Immobilienmanagement GmbH izgraditi oko 1.500 novih stanova za oko 4.000 stanovnika. Polovica stanova bit će subvencionirana, a ovdje će se sagraditi i suvremeni obrazovni kampus te ponuditi razni atraktivni sadržaji i prostrane zelene površine. Osim toga, očuvanjem i integracijom postojeće industrijske arhitekture s početka 20. stoljeća stvorit će se dobra povezanost starog i novog. Projekt se planira dovršiti do 2026. ili najkasnije 2027. godine, a Grad Beč će u njega uložiti oko 90 milijuna eura.

  • U blizini kompleksa bečkog Glavnog kolodvora će se do 2026. godine sagraditi nova gradska četvrt s oko 1.500 stanova. © ÖBB estudio elgozo

Urbanističko planiranje prema ekološkim i društvenim načelima

„Zadaća politike rastućeg grada je graditi stanove te istodobno stvarati nove zelene površine i rekreacijske prostore“, rekla je bečka dogradonačelnica Birgit Hebein. „Naše urbano planiranje funkcionira u skladu s jasnim ekološkim i društvenim načelima. To je trajan proces, posebno u vremenu dubokih promjena. Klimatska kriza je u središtu svega što radimo - uvijek u kombinaciji sa socijalnom politikom koja svima omogućuje dobar i pristupačan život. Drago mi je što će polovica novih stanova biti sufinancirana i stoga pristupačna našim građanima, a suvremeni obrazovni kampus postat će središnji dio nove gradske četvrti s mnoštvom zelenih površina za buduće stanovnike.“

  • Predsjednik bečkog okruga Favoriten Marcus Franz, bečka dogradonačelnica Birgit Hebein i Silvia Angelo, izvršna direktorica tvrtke ÖBB-Infrastruktur AG. / © PID/Christian Fürthner

„U novoj će se četvrti izgraditi oko 1.500 stanova, kulturni sadržaji, uredi i novi obrazovni kampus za 1.300 djece i mladih. To će biti novo središte ovog dijela grada koje će omogućiti visok životni standard po povoljnim cijenama, kao i održivu revitalizaciju cijelog okruga“, rekao je predsjednik okruga Favoriten Marcus Franz.

„Austrijske savezne željeznice (ÖBB) razvijaju vrijedne projekte zahvaljujući kojima Beč postaje sve atraktivniji. Napuštanjem željezničkih objekata do 2030. godine oslobodit ćemo više od 200 hektara vrijednog zemljišta i prenamijeniti ga za buduće strateške projekte važne za razvoj bečkog urbanog područja. Projekt „Neues Landgut“ nudi veliku prednost zbog blizine novog bečkog Glavnog kolodvora, jednog od najznačajnijih željezničkih čvorišta lokalnog, regionalnog i međunarodnog prometa u samom središtu Europe. Ponosni smo što smo dio ovog velikog i pionirskog urbanističkog projekta u Beču“, izjavila je Silvia Angelo, izvršna direktorica tvrtke ÖBB-Infrastruktur AG.

  • Bečka dogradonačelnica Birgit Hebein, izvršna direktorica tvrtke ÖBB-Infrastruktur AG Silvia Angelo i predsjednik okruga Favoriten Marcus Franz na predstavljanju projekta Neues Landgut.

Visoka kvaliteta i održiva mobilnost

Bečki Glavni kolodvor je sa središtem grada povezan podzemnom željeznicom te tramvajskim i autobusnim linijama, a putnici s njega za 30 minuta mogu stići do svih bitnih prometnih čvorišta u gradu. No, plan izgradnje nove gradske četvrti predviđa i uređenje brojnih šetnica i biciklističkih staza čime će se omogućiti izvrsna povezanost s cijelim okrugom Favoriten.

Otvorenje novog obrazovnog kampusa, koji će imati ozelenjena pročelja, planira se već u rujnu 2023. godine. Suvremeni kompleks će zadovoljiti potrebe cjelodnevnog boravka za 1.300 djece i mladih. Osim toga, u ovom će se kompleksu smjestiti i nova glazbena škola, a sportski i rekreacijski tereni bit će dostupni svim stanovnicima nove gradske četvrti.

Prvi radovi započinju već u travnju ove godine. Izgradnja obrazovnog kampusa počet će u ožujku 2021. godine, dok će se prvi stanovi početi graditi već u studenom 2020. godine. Za grijanje zgrada koristit će se geotermalna energija, a na njihovim krovovima bit će instalirani fotonaponski sustavi.

  • Projekt Neues Landgut / © PID/Christian Fürthner

Bez planiranih javnih parkirališnih mjesta za automobile

Stanovnici nove gradske četvrti svoje će automobile moći parkirati isključivo u podzemnim garažama jer javna parkirališna mjesta ovdje nisu planirana. Pristup automobilima će svim stanovnicima i dobavljačima budućih trgovina svakako biti moguć, ali bez prometovanja kroz područje novog gradskog naselja. Trenutačno zapuštena ulica Laxenburger Straße također će se urediti i većom dužinom proširiti za jedanaest metara čime će se stvoriti dovoljno mjesta za široke pločnike i novu biciklističku stazu. Kako je, naravno, riječ o Beču, duž kolnika obnovljene ulice planira se i sadnja novih drvoreda.

S.F. / Ekovjesnik

 

 

VEZANE VIJESTI

„Grad koji pedalira je zdravi grad!“

Tako tvrdi francuski ekonomist i urbanist Frédéric Héran koji zagovara prijelaz na ekološki prihvatljive vrste prijevoza u gradovima. Unatoč pokušajima osporavanja provedbe planova održive mobilnosti, pa tako i što veće zastupljenosti bicikla, Héran vjeruje kako je u Parizu i drugim europskim gradovima već dovoljno razvijena svijest o nužnosti prelaska na „zelenu“ mobilnost.

Grad Beč ulaže u moderno stanovanje

U sklopu bečke gradske stambene politike dodjeljuju se razne subvencije kojima građani mogu adaptirati svoje domove prema vlastitim potrebama

Grad Beč ulaže preko 120 milijuna eura u nove projekte socijalne stanogradnje

Grad Beč je svjetska prijestolnica socijalne stanogradnje koja je započela u periodu tzv. „Crvenog Beča“ 1920-ih godina kada su socijalisti odnijeli pobjedu na bečkim općinskim izborima. Socijaldemokrati su reformirali društvo i započeli programe socijalne stanogradnje koji i danas služe kao uzor mnogim svjetskim gradovima.

Stanogradnja na bečki način

Grad Beč poznat je po svojoj politici subvencioniranja stanogradnje i stanovanja čime se osigurava visoka kvaliteta života u austrijskog metropoli. Jedan od najnovijih bečkih projekata je prenamjena zemljišta bečkih lokalnih željeznica u 12. okrugu u novi stambeni kompleks.

PRIJAVITE SE NA NEWSLETTER