Budimpeštom prometuje sve veći broj novih CAF Urbos tramvaja
Vozila budimpeštanskog javnog prijevoza postaju pristupačnija, udobnija, suvremenija i pouzdanija
Novi, suvremeni i klimatizirani niskopodni tramvaji španjolskog proizvođača Construcciones y Auxiliar de Ferrocarriles (CAF) počeli su prometovati obnovljenim tramvajskim linijama u rujnu 2022. Dosad su u redoviti promet uključena 23 tramvaja, u međuvremenu je stigao i 24., što znači da se očekuje isporuka još 27 novih tramvaja.
U Budimpešti se svakog dana u javnom prijevozu obavi više od tri milijuna putovanja, zbog čega je konstantna obnova voznog parka gradskog poduzeća Budapesti Közlekedési Központ (BKK) itekako važna. Posljednjih godina u promet je ušlo više od 430 novih vozila, među njima više od 350 autobusa.
Do 2022. broj suvremenih, niskopodnih i klimatiziranih tramvaja španjolskog proizvođača Construcciones y Auxiliar de Ferrocarriles (CAF) narastao je na ukupno 73 (17 dugih i 56 kratkih). Do kraja 2026. stići će još ukupno 51 potpuno novo vozilo – 46 kratkih CAF Urbos tramvaja dužine 34 metra i pet dugih dužine 56 metara. Time će se dodatno povećati broj najsuvremenijih tramvaja, a udio niskopodnih vozila porast će s trenutačnih 30 na gotovo 40 posto.
Osim novih tramvaja, najavljena je i nabava gotovo 300 novih autobusa, uključujući 70 potpuno električnih. Nova budimpeštanska vozila su pristupačnija, udobnija, suvremenija i pouzdanija nego ikad prije, a njihova nabava ostvaruje se uz potporu Europske unije i uz financiranje države.

- © BKK – Budapesti Közlekedési Központ
Novi tramvaji trenutačno najčešće prometuju na linijama 17, 56 i 56A, a nakon isporuke preostalih 27 tramvaja i nakon što se provedu potrebne intervencije na pojedinim linijama, poput jačanja napajanja ili rekonstrukcije određenih okretišta, suvremeni tramvaji moći će se vidjeti i na drugim linijama.
Dolazak novih CAF Urbos tramvaja omogućuje prometovanje većeg broja ranije nabavljenih CAF-ovih garnitura na linijama koje već podržavaju niskopodne tramvaje. Zahvaljujući tome, linijama 1, 3, 17, 19, 42, 50, 56, 56A i 61 prometuje sve veći broj suvremenih i klimatiziranih tramvaja.
Stjepan Felber | Ekovjesnik
