Gradonačelnik Napulja obišao novu stanicu Tribunale uoči njezinog skorog otvaranja
Gotovo polovica stanovnika Napulja stanuje na udaljenosti od najviše 500 metara od najbliže stanice metroa, a taj udio raste sa širenjem mreže podzemne željeznice
U četvrtak, 20. studenog, prof. Paolo Carbone, predsjednik uprave Metropolitana di Napoli S.p.A., pratio je gradonačelnika Napulja Gaetana Manfredija i pročelnika za infrastrukturu, mobilnost i civilnu zaštitu Edoarda Cosenzu tijekom obilaska nove stanice Tribunale na Liniji 1 napuljske podzemne željeznice.
„Predstojeće otvaranje stanice Tribunale proširit će razvoj gradske mreže održive mobilnosti do razine koja dosad nikada nije bila dosegnuta, potvrđujući pritom podatak da danas već 47 posto stanovnika Napulja ima stanicu metroa na manje od 500 metara od mjesta stanovanja.“ – izjavio je prof. Paolo Carbone.

- Stanica Tribunale © Metropolitana di Napoli S.p.A.
Dodao je kako će se njezinim otvaranjem četvrt Centro Direzionale i obližnji dijelovi grada dobiti drugu stanicu podzemne željeznice, što će poboljšati kvalitetu života i potaknuti gospodarski potencijal cijelog područja.
„Skori završetak radova na stanici Tribunale potvrđuje predanost naše gradske uprave učinkovitijoj i održivijoj mobilnosti. Ova nova stanica predstavlja ključnu kariku u povezivanju središta grada s glavnim urbanim čvorištima, smanjujući pritom promet motornih vozila i poboljšavajući dostupnost usluga. Ulagati u infrastrukturu znači ulagati u budućnost Napulja.“ – izjavio je gradonačelnik Napulja Gaetano Manfredi.

- Vizualizacija nove stanice Tribunale © Metropolitana di Napoli S.p.A.
Arhitektura i funkcionalnost uz potpis Maria Botte
Dizajn stanice Tribunale, kao i susjedne stanice Poggioreale, potpisuje švicarski arhitekt Mario Botta. Smještena u blizini sjedišta Regionalnog vijeća Kampanije i Palače pravde, između ulica Via Domenico Aulisio i Via Nuova Poggioreale, stanica ima karakterističan izduženi oblik dužine oko 200 metara. Sastoji se od ulaznog atrija u razini ulice i perona s tri kolosijeka na dubini od osam metara ispod zemlje.
Donju razinu čine bočni peron koji služi za kolosijek s parnim brojem, središnji otočni peron za skraćene linije i kolosijek s neparnim brojem. Atrij stanice djelomično je ostakljen, dok je njegova sjeverna strana okrenuta prema zgradama i nema otvora.
Projekt stanice Tribunale uključuje i sveobuhvatnu urbanu obnovu cijelog područja koji danas pretežito čine napušteni industrijski pogoni i skladišta.

- Stanica Tribunale © Gaetano Manfredi / Facebook
Širenje mreže podzemne željeznice mijenja lice istočnog Napulja
Osim što će služiti potrebama zaposlenika obližnjeg pravosudnog kompleksa, stanica Tribunale bit će važna i za budući sportsko-zabavni kompleks AreNapoli, koji bi se na prostoru bivše tržnice trebao izgraditi do 2027. godine. Ovaj ambiciozni i dugo očekivani projekt vrijedan 57 milijuna eura, u potpunosti osiguranih privatnim financiranjem, obećava preobrazbu degradiranog područja u središte sporta, zabave i noćnog života. Višenamjenska arena moći će ugostiti do 11 000 gledatelja sportskih događanja i 14 000 posjetitelja koncerata i kulturnih manifestacija.
Osim arene, ovaj dio grada dobit će novi javni park površine 40 000 četvornih metara, pješačku zonu, sportski centar na otvorenom, parkirališta i maloprodajne sadržaje te tako udahnuti novi život području koje je godinama bilo zapušteno.
Dovršetkom još jedne stanice napuljskog metroa, nakon otvaranja stanice Centro Direzionale početkom travnja ove godine, uvelike će se promijenili izgled istočnog dijela Napulja što bi mogao biti veliki pokretač razvoja za cijeli Napulj. Osim brže i učinkovitije povezanosti sa središtem grada, proširenjem mreže podzemne željeznice očekuje se rješavanje velikih prometnih gužvi u ovom dijelu Napulja, posebice na čvorištu Corso Malta.

- Stanica Tribunale © Gaetano Manfredi / Facebook
Otvaranjem stanice Capodichino središte Napulja povezat će se sa zračnom lukom, a kako je u planu daljnje povezivanje s Piscinolom konačno će se završiti prsten kružne Linije 1. Time bi trebao biti završen cjelokupni projekt izgradnje napuljskog metroa, započet 22. prosinca 1976. godine kada je u nazočnosti tadašnjeg gradonačelnika Maurizija Valenzija položen prvi kamen temeljac u brdovitom području Napulja. Prvi vlakovi počeli su prometovati 1993. na četiri kilometra dugoj dionici između stanica Colli Aminei i Vanvitelli u napuljskoj četvrti Vomero.
Stjepan Felber | Ekovjesnik
