RER linijom D od sada prometuju vlakovi nove generacije

Dobre vijesti za više od 630 000 dnevnih putnika na RER liniji D

Suvremeniji, udobniji i prostraniji, vlakovi nove generacije donose brojne novosti za stanovnike regije Île-de-France. S 20 posto većim kapacitetom, modularnim i inovativnim dizajnom, s prostorima namijenjenim osobama s invaliditetom i udobnijim sjedalima opremljenim USB utičnicama te rasvjetom koja se prilagođava dobu dana, RER NG vlakovi omogućuju kvalitetnije i ugodnije iskustvo putovanja za 630 000 dnevnih putnika na najdužoj liniji RER mreže.

S vlakovima najnovije generacije, Île-de-France Mobilités (IDF Mobilités) nastavlja modernizirati mrežu kako bi poboljšao svakodnevna putovanja 12,4 milijuna stanovnika najveće metropolitanske regije EU-a. Novi vlakovi donose pravu revoluciju u udobnosti i pouzdanosti za najdužu liniju mreže pariške prigradske željeznice RER (Réseau Express Régional) i najprometniju liniju SNCF-a u Francuskoj, koju na putovanju od sjevera do juga regije Île-de-France svakog dana koristi više od 630 000 putnika.

Nakon višegodišnjih priprema i prilagodbi željezničke infrastrukture, može se reći da RER linija D ulazi u novu eru i to ponajviše zbog udobnosti i pouzdanosti vlakova nove generacije.

Prvi RER NG (Nouvelle Génération) vlak stigao je na stanicu Evry-Courcouronnes točno na vrijeme – u srijedu 18. prosinca u 15:17 sati, te je iznenadio putnike koji su čekali na peronu u pravcu željezničkog kolodvora Gare de Lyon. Među njima su bili Valérie Pécresse, predsjednica regije Île-de-France i organizacije IDF Mobilités, i François Durovray, francuski ministar prometa u ostavci te drugi dužnosnici. Dočekujući novi vlak Valérie Pécresse izjavila je kako će RER NG „promijeniti svakodnevne živote 630 000 putnika“ na ovoj liniji.

  • RER NG vlak na RER liniji E © IDF Mobilités

Broj RER NG vlakova postupno će se povećavati, a u konačnici će ih biti čak 148. Prema prvim reakcijama korisnika javnog prijevoza, iskustvo putovanja značajno je poboljšano, a novi vlakovi izazivaju oduševljenje.  

Ovi suvremeni vlakovi sastavljeni su od sedam vagona te omogućuju udobnije putovanje na ruti dugoj 194 km, od sjevera do juga regije Île-de-France, koja povezuje stadion Stade de France, željezničke kolodvore Gare du Nord i Gare de Lyon te stanicu Châtelet–Les Halles, glavno željezničko čvorište u Parizu i jednu od najvećih podzemnih stanica na svijetu.

Vlakovi nove generacije počeli su prometovati krajem prošle godine na liniji RER E, a riječ je o vozilima koja su u cijelosti dizajnirana s ciljem optimizacije kapaciteta i protoka putnika. Također, njihov kapacitet je 20 posto veći u usporedbi s prethodnom generacijom vlakova na liniji RER D.

  • © IDF Mobilités

Sa svojim potpuno otvorenim prostorom bez razdvajanja između vagona, RER NG je prvo tzv. „boa“ vozilo u mreži RER-a koje olakšava kretanje putnika dužinom cijelog vlaka te smanjuje stvaranje gužvi i zastoja tijekom zaustavljanja. Također, optimizacija ulaska i izlaska putnika postignuta je vratima širine od gotovo dva metra.

Prije puštanja u promet novih širih i težih vlakova, tvrtke SNCF Réseau i Gares & Connexions više su godina radile na prilagodbi cjelokupne infrastrukture. Trebalo je ojačati stoljetne metalne mostove, zamijeniti elektroinstalacije i modernizirati signalizaciju, ali i opremiti spremišta vlakova i čak 36 stanica koje su sada prilagođene veličini novih vlakova.

Novosti i na liniji RER E

Osim početka prometovanja novih vlakova na liniji RER D, putnici koji koriste liniju RER E od 15. prosinca mogu putovati izravno s istoka prema zapadu regije Île-de-France, bez presjedanja na stanicama Magenta - Gare du Nord ili Haussmann - Saint-Lazare. To je omogućeno nabavom 34 dodatna RER NG vlaka, koju je u potpunosti financirao IDF Mobilités.

Linija T1 modernizirana novim tramvajima

Najstarijom tramvajskom linijom u pariškoj regiji dana 10. prosinca 2024. počela su prometovati četiri nova Alstom TW20 tramvaja. Stari tramvaji, koji na liniji T1 između Asnières-sur-Seine i stanice Noisy-le-Sec prometuju još od 1990-ih, bit će postupno zamijenjeni s 37 novih do kraja ljeta 2025. TW20 duži su četiri metra i imaju šestero vrata umjesto četvero. Potpuno klimatizirani, nude i 32 USB utičnice najnovije generacije, 20 zaslona s informacijama za putnike, a opremljeni su i videonadzorom. Također, čak 99 posto materijala korištenih za izradu novih TW20 tramvaja moći će se ponovno koristiti na kraju njihovog životnog vijeka.

  • Novi TW20 Alstomov tramvaj na liniji T1 © IDF Mobilités

Zbog uvođenja novih tramvaja renovirane su sve stanice na liniji T1, a s 15 posto većim kapacitetom (200 putnika) nova generacija vozila trebala bi omogućiti veću pouzdanost i kraće intervale polazaka svake četiri minute, ali i prijevoz 230 000 putnika u usporedbi s trenutačnih 170 000. Na povećanje broj putnika utjecat će svakako i produženje linije kako bi povezale stanice Val-de-Fontenay (RER A i RER E) na istoku i Rueil-Malmaison (RER A) na zapadu. Nabavu novih TW20 tramvaja ukupne vrijednosti 167 milijuna eura u potpunosti je financirao Île-de-France Mobilités.

Stjepan Felber | Ekovjesnik

 

VEZANE VIJESTI

MF19 mijenja viziju mobilnosti u Parizu i regiji Île-de-France

Nova generacija vlakova MF19 značajno podiže udobnost i sigurnost putnika te predstavlja novu etapu u modernizaciji mreže pariške podzemne željeznice. Osim na liniji 10, na kojoj je 16. listopada prevezao prve putnike, ovaj tip vlaka prometovat će na još sedam drugih linija.

U Parizu otvorena nova dionica tramvajske linije T3b

Radovi na izgradnji nove dionice tramvajske linije T3b, između stanica Marguerite Long (ranije Porte d'Asnières) i Porte Dauphine, trajali su pet godina. Zelena i 3,2 kilometra duga dionica sa sedam novih tramvajskih stajališta puštena je u promet u petak 5. travnja 2024. godine.

Produžena linija 4 pariške podzemne željeznice

Vlakovi su na novoj dionici „ljubičaste“ linije 4 - od stanice Mairie de Montrouge do Bagneux - Lucie Aubrac, tijekom prosinca 2021. vozili bez putnika. Bila je to završna faza testiranja vožnje prije današnjeg službenog otvaranja točno u 12 sati.

Građani biraju izgled novog tramvaja na pariškoj liniji T1

Građanke i građani francuske regije Île-de-France do 21. siječnja 2022. mogu glasati za svoj omiljeni dizajn novog tramvaja na liniji T1. Novi tramvaji uvode se s ciljem poboljšanja udobnosti putnika i povećanja pouzdanost ove linije.

PRIJAVITE SE NA NEWSLETTER