Francuski SNCF 2026. planira uvođenje željezničkih linija u Italiji

Francuski željeznički operator SNCF (Société nationale des chemins de fer français) kreće u osvajanje talijanskog tržišta

SNCF Voyageurs, tvrtka francuske željezničke grupe SNCF odgovorna za upravljanje putničkim vlakovima, 2026. godine ponudit će brze veze između najvećih talijanskih gradova.

Tvrtka SNCF Voyageurs je u srijedu objavila namjeru uspostavljanja nekoliko brzih željezničkih linija u Italiji od 2026. godine, a do 2030. godine na talijanskom tržištu planira doseći čak 15 posto udjela.

Ovaj francuski prijevoznik svakog će dana nuditi devet povratnih putovanja između Torina, Milana, Rima i Napulja te četiri povratna putovanja između Torina i Venecije. Tvrtka će na navedenim linijama koristiti 15 garnitura vlakova najnovije generacije TGV M. SNCF je naručio ukupno 115 „vlakova budućnosti“ koji imaju veći kapacitet, ekološki su prihvatljiviji, udobniji, praktičniji i štedljiviji, a prve isporuke planirane su za drugu polovicu 2025. godine.

SNCF od 2021. godine posluje i na španjolskom tržištu, a do kraja ove godine trebao bi razviti svoju cjelokupnu ponudu otvaranjem linija za Sevillu i Málagu.

U SNCF-u se nadaju kako će u Italiji godišnje prevoziti deset milijuna putnika, no tvrtka SNCF Voyageurs nije otkrila previše informacija o novoj ponudi za talijansko tržište.

  • TGV M - Avelia Horizon © Julien Goldstein - ALSTOM

U Španjolskoj je SNCF Voyageurs uspješno dosegao 20 posto tržišnog udjela zahvaljujući svojoj jeftinoj ponudi niskotarifnih vlakova Ouigo, koji imaju niže cijene u usporedbi sa španjolskim nacionalnim željezničkim prijevoznikom Renfe. Nakon prvih godina obilježenih gubicima, Ouigo España bi 2024. prvi put trebao poslovati s pozitivnom nulom.

Ovim novim projektom SNCF povećava svoju kontinentalnu bazu. Njegove europske aktivnosti sada čine trećinu ukupnog prometa vlakova velikih brzina i vrijedne su oko tri milijarde eura.

U Italiji će vlakovima upravljati SNCF-ova postojeća podružnica SNCF Voyages Italia (SVI), koja već upravlja prekograničnom vezom između Pariza, Torina i Milana, a koja će se nastaviti održavati. Inače, talijanski nacionalni željeznički operator Trenitalia već je uveo pet povratnih putovanja dnevno na relaciji Pariz – Lyon, najprofitabilnijoj liniji u francuskoj željezničkoj mreži.

SNCF je 2023. godine ostvario veći porast putnika izvan francuskih granica, odnosno +6 % u odnosu na +4 % unutar Francuske.

Stjepan Felber | Ekovjesnik

 

VEZANE VIJESTI

Avelia Horizon - jedini dvokatni vlak velike brzine na svijetu

Čelnici tvrtki SNCF Voyageurs, TGV-Intercités i Alstom u petak su u Almstomovoj tvornici u La Rochelleu predstavili proizvodnu liniju „vlaka budućnosti“ - TGV M. Avelia Horizon je jedini dvokatni vlak na svijetu koji vozi brzinom većom od 300 km/h, nudi visoku operativnu fleksibilnost i jamči najvišu razinu sigurnosti i udobnosti za putnike, a istovremeno smanjuje potrošnju energije i troškove održavanja.

Francuske željeznice puštaju u prodaju 50.000 karata po cijeni od pet eura

Francuski nacionalni željeznički prijevoznik (SNCF) prije dvije godine uveo je dodatnu uslugu niskotarifnih vlakova OUIGO Train Classique kojom povezuje 20 nacionalnih odredišta po vrlo povoljnim cijenama. Obilježavajući dvogodišnjicu ove usluge, SNCF u utorak kreće s promotivnom prodajom 50 000 karata po cijeni od samo pet eura.

Četvrta generacija francuskog TGV-a je „vlak budućnosti“

Francuski vlak velike brzine TGV počeo je prometovati prije točno 40 godina. Velika obljetnica bila je savršena prigoda za predstavljanje nove generacije ovih vlakova pa je u nazočnosti predsjednika Francuske Republike, Emmanuela Macrona, na pariškom željezničkom kolodvoru Gare de Lyon 17. rujna predstavljen novi dizajn „vlaka budućnosti“ - TGV M.

PRIJAVITE SE NA NEWSLETTER