Europska komisija objavila dobitnike nagrade EU-a za sigurnost proizvoda za 2023.

Nagradom se promiču inovativne poslovne inicijative koje se posebno angažiraju oko potrošača i tako podižu razinu zaštite u cijeloj Europi

Nagradom se odaje priznanje inovativnim poslovnim inicijativama i istraživanjima koji povećavaju sigurnost potrošača nadilazeći pritom zakonom propisane zahtjeve. Europska komisija danas je objavila koja su poduzeća i istraživački projekti dobitnici ovogodišnjih nagrada zbog njihovog iznimnog doprinosa sigurnosti potrošača.

Svake dvije godine Nagradom EU-a za sigurnost proizvoda (Product Safety Award) promiču se inovativne poslovne inicijative koje se posebno angažiraju oko potrošača i tako podižu razinu zaštite u cijeloj Europi. Nagradom se 2023. treći put odalo priznanje i istraživačima koji rade na sigurnosti potrošačkih proizvoda. Prijaviti su se mogla poduzeća i istraživači iz država članica EU-a te Islanda, Lihtenštajna i Norveške. Prijave su poslala velika i mala poduzeća te istraživači iz 12 različitih europskih zemalja. Nakon preliminarnog pregleda povjerenstvo stručnjaka u području politike i sigurnosti odabralo je finaliste iz svake kategorije. Poduzeća koja su ušla u uži izbor zatim su ocjenjivana prema međunarodno priznatim kriterijima društvene odgovornosti poduzeća. 

Kako se navodi u priopćenju Europske komisije, u izboru su bila mala i srednja poduzeća te veća poduzeća i istraživači na početku karijere i viši istraživači. Nagrada za poduzeća dodijeljena je inicijativama koje povećavaju sigurnost mladih.

Od malih i srednjih poduzeća nagrađeni su njemačka tvrtka PUKY za brdski bicikl Eightshot koji je posebno osmišljen za sigurnost tinejdžera, nizozemska tvrtka Onanoff za inovativne slušalice StoryPhones koje nude zdraviju razonodu bez ekrana te TerrainQ Solutions iz Njemačke za algoritam Cart Guard, koji potrošačima pomaže u prepoznavanju sigurnih ponuda pri kupnji na internetu.

Zlatnu nagradu za velika poduzeća osvojila je njemačka tvrtka Varta i to za brojna sigurnosna obilježja prijenosnih punjača koja uzimaju u obzir predvidivu zlouporabu proizvoda, srebrnom je nagrađena švedska tvrtka Essity za menstrualne gaćice za tinejdžerke koja su kombinacija održivosti i zaštite, dok je brončana nagrada dodijeljena grčkoj tvrtki Mega za inovativne svakodnevne higijenske uloške i originalne obrazovne kampanje.

Nagrađeni istraživači

Zlatnu nagradu za istraživače na početku karijere osvojili su Eduard Fosch-Villaronga i Hadassah Drukarch za inovativna istraživanja o raznolikosti u projektiranju robota, testnim okruženjima i standardizaciji sigurnosti. Dobitnici zlatne nagrade za više istraživače su Frederik Dikkers, Tjark Ebels, Frans Ooms i Marnix Wagemaker za patentirani izum samogasivih gumbastih baterija. Ravnopravno su dodijeljene dvije srebrne nagrade, a dobitnici su: Max Fuchs, Amit Jadhav, Advaith Jaishankar, Caroline Cauffman i Gerasimos Spanakis te Andreas Stöckl, Anna Maschek, Robert Bauer i Johanna Trauner-Karner za istraživanja o utvrđivanju problema u vezi sa sigurnošću proizvoda na temelju internetskih recenzija potrošača.

„Pravo je europskih potrošača pouzdavati se u sigurnost proizvoda na policama. Nagrada za sigurnost proizvoda namijenjena je onima kojima su interesi potrošača na prvome mjestu. Ona je dokaz da se odgovarajućim poticajima mogu potaknuti napredne inicijative talentiranih inovatora i tako unaprijediti sigurnost potrošača.“ – izjavio je Didier Reynders, povjerenik za pravosuđe i zaštitu potrošača.

Nagrada EU-a za sigurnost proizvoda pobjednicima donosi široko priznanje i omogućuje im da se etabliraju kao predvodnici u području sigurnosti proizvoda. Pobjednička poduzeća mogu koristiti logotip nagrade u svojim promotivnim aktivnostima. Istraživači će imati priliku predstaviti svoj rad na vodećem Međunarodnom tjednu sigurnosti proizvoda.

VEZANE VIJESTI

HAPIH i EFSA najavili edukacijsku kampanju „SAFE2EAT“

Europska agencija za sigurnost hrane (EFSA) i Hrvatska agencija za poljoprivredu i hranu (HAPIH) najavile su početak edukacijske kampanje kojoj je cilj povećati informiranost potrošača o sigurnosti hrane i potaknuti ih da kritički promišljaju o onome što jedu. Kampanjom se želi ojačati povjerenje potrošača u EU sustav sigurnosti hrane, koji jamči da je hrana u Hrvatskoj i cijeloj Europskoj uniji sigurna za konzumaciju.

Motorna vozila i igračke na vrhu popisa opasnih neprehrambenih proizvoda

Europska komisija objavila je godišnje izvješće o EU-ovu sustavu Safety Gate za brzo obavješćivanje o opasnim neprehrambenim proizvodima. Izvješćem su obuhvaćena upozorenja prijavljena tijekom 2021. i mjere koje su poduzela nacionalna tijela. Prema godišnjem izvješću, automobili su prvi put na vrhu popisa prijavljenih proizvoda, a nakon njih slijede igračke.

CASP 2021: Objavljeno najnovije izvješće Europske komisije o sigurnosti proizvoda

U najnovijem izvješću o koordiniranim aktivnostima za sigurnost proizvoda u Europskoj uniji (CASP 2021) navodi se kako više od trećine testiranih proizvoda predstavlja rizik za europske potrošače. Neispravno je čak 84 % igračaka kupljenih izvan EU-a te 68 posto ispitanih njihaljki za bebe zbog čega se preporučuje izbjegavanje web kupovine od trgovina izvan EU-a.

Zastupnici odobrili poboljšana pravila EU-a o sigurnosti proizvoda

Zastupnici u Europskom parlamentu su u četvrtak s 569 glasova za, 13 protiv i bez suzdržanih podržali izmijenjena pravila o sigurnosti proizvoda za neprehrambene potrošačke proizvode, izvijestili su iz Europskog parlamenta. Novom uredbom postojeća se Direktiva o općoj sigurnosti proizvoda usklađuje s najnovijim dostignućima u području digitalizacije i porastom kupnje na internetu.

PRIJAVITE SE NA NEWSLETTER