Plavom linijom podzemne željeznice Milano je dobio i nove zelene površine

S novom linijom M4 „blu“ glavni grad Lombardije od subote ima pet linija podzemne željeznice

U subotu 26. studenog svečano je otvorena nova M4 „plava“ linija milanske podzemne željeznice. Vlakovi trenutačno prometuju od Zračne luke Milano Linate do trga Piazzale Dateo, a prijevoz je besplatan do ponedjeljka.

Milano od subote 26. studenog raspolaže s ukupno pet linija podzemne željeznice, a prometovanje novom linijom M4 zasad je moguće na prvih šest stanica: od Zračne luke Milano Linate preko stanica Repetti, Forlanini, Argonne i Susa do trga Piazzale Dateo. Nova linija puštena je u promet u nazočnosti brojnih građana i radnika tvrtki izvođača radova, a među uzvanicima su bili gradonačelnik Milana Giuseppe Sala, guverner Lombardije Attilio Fontana i talijanski ministar infrastrukture i prometa Matteo Salvini.

„Planiramo daljnja proširenja mreže milanske podzemne željeznice, i to produžetak linije M5 do Monze i izgradnju nove linije M6 prema jugu, što bi trebala biti posljednja linija podzemne željeznice u Milanu“, kazao je prilikom otvaranja linije M4 milanski gradonačelnik Giuseppe Sala te također zahvalio talijanskoj vladi na financijskoj potpori u visini od 786 milijuna eura.

Milanski gradonačelnik Giuseppe Sala © Comune di Milano

Linija M4 predstavlja veliku novost u integriranom prijevozu putnika, a nakon linije M5 ovo je druga automatizirana linija milanske podzemne željeznice. „Plava“ linija je također opremljena inteligentnim sustavom kontrole prometa koji „putnicima jamči najviše sigurnosne standarde uz otvaranje vrata vlakova isključivo na stanicama čime se onemogućuje rizik od pada ili ozljeda“, objašnjavaju u Azienda Trasporti Milanesi (ATM), gradskom poduzeću za javni prijevoz Milana i 46 okolnih gradova i općina.

© Comune di Milano

Kvalitetnim javnim prijevozom do smanjenja automobilskog prometa

M4 ili „Plava linija" povezat će povijesno središte s istočnim (Q.re Forlanini i Zračna luka Linate) i zapadnim dijelom grada (Q.re Lorenteggio i kolodvor San Cristoforo), integrirajući mrežu javnog gradskog prijevoza novim i zelenijim rješenjima. Dovršetkom nove linije omogućit će se smanjenje automobilskog prometa u korist javnog prijevoza, uz značajne koristi za sve stanovnike Milana i njegove regije, ali i za okoliš. S novim linijama metroa M4 i M5 očekuje se smanjenje automobilskog prometa i pad broja putovanja automobilima za čak 30 milijuna godišnje, što će utjecati na smanjenje emisija u prometu (-2 %) i potrošnje goriva za 16 milijuna tona godišnje.

Zadar nema metro, ali zato milanski metro ima stanicu Zara (Viale Zara) kojom prolaze linije M3 i M5.

S novom linijom M4 milanski metro će imati ukupno 118 km pruga i 136 postaja, uz povećanje mreže od 34 posto u sljedećih deset godina. Milanska podzemna željeznica je po veličini trenutačno šesta u Europi, a nova linija M4 će Milano još više približiti standardima kvalitete drugih velikih europskih prijestolnica. Projekt izgradnje linije M4 vrijedan je gotovo dvije milijarde eura, a očekuje se da će je godišnje koristiti 86 milijuna putnika. Do lipnja 2023. očekuje se otvaranje sljedeće dionice s dvije nove stanice, dok će se do listopada 2024. dovršiti još 11 stanica od ukupno 21.

>>> Pročitajte još >>> ForestaMI: Tri milijuna stabala do 2030.

S novom linijom M4 Milano postaje još zeleniji

Za putovanje novom linijom M4 potrebna je uobičajena osnovna karta po cijeni od dva eura, no ovog je vikenda vožnja vlakovima novog metroa potpuno besplatna za sve građan(k)e Milana.

Projekt izgradnje nove linije milanske podzemne željeznice uključuje i radove urbane obnove duž cijele linije koja će povezivati ​​grad od istoka do zapada. Otvaranjem prve dionice nove linije M4 u subotu je otvorena i potpuno obnovljena zelena površina duž ulice Viale Argonne do trga Piazzale Susa.

© Comune di Milano

Na tom su prostoru uređena nova igrališta za djecu, vježbališta, boćališta, nogometna, košarkaška i odbojkaška igrališta te postavljeni stolovi za stolni tenis. Prostor je obogaćen i novim biciklističkim i pješačkim stazama, uređeni su i parkovi za pse, a posebna pozornost posvećena je prikupljanju i korištenju kišnice.

S.F. / Ekovjesnik

 

VEZANE VIJESTI

Zbog ovih ćete stanica metroa poželjeti (ponovno) otputovati u Napulj

Radovi na izgradnji nove stanice Capodichino linije 1 napuljske podzemne željeznice privode se kraju. Stanica će od 2024. godine središte Napulja povezivati sa zračnom lukom, a godišnje će opsluživati ​​60 milijuna putnika. Punom parom radi se i na stanicama Centro Direzionale i Tribunale, koje bi trebale biti dovršene u roku od šest mjeseci.

Pariški Porte Maillot uskoro će zablistati novim zelenim sjajem

Porte Maillot je još jedno sjecište željezničkih i cestovnih prometnih pravaca, smješteno u sjeverozapadnom dijelu francuske metropole, koje će u narednom razdoblju doživjeti značajnu transformaciju. Uoči početka nove faze njegovog uređenja provodi se petotjedno savjetovanje sa zainteresiranom javnošću koje završava 25. listopada 2020. godine.

Gradovi diljem svijeta provode planove urbanog ozelenjavanja

Bilo da se radi o urbanim šumama, ozelenjavanju pročelja zgrada, vertikalnim vrtovima ili zelenim krovovima, gradske uprave širom svijeta osmišljavaju sve inventivnije načine kako bi svojim stanovnicima prirodu učinili što dostupnijom. Ozelenjavanje gradova je ključno u borbi protiv klimatske krize, a s porastom urbanog stanovništva ujedno i način da ih se najjednostavnije učini ugodnijim mjestima za život.

PRIJAVITE SE NA NEWSLETTER