Austrijske savezne željeznice (ÖBB) najavile nove linije i ulaganja u vozni park

Noćnim vlakom iz Beča do Genove i Ligurske rivijere

Dana 11. prosinca 2022. u cijeloj Europi stupa na snagu novi vozni red, a austrijski ÖBB najavljuje nove destinacije i dodatne linije te se priprema se za budućnost velikim ulaganjima u cjelokupnu flotu vlakova.

„Udobnije, dalje, češće“ kratki je sažetak onoga što će Austrijske savezne željeznice (Österreichische Bundesbahnen - ÖBB) ponuditi svojim korisnicima u 2023. godini.

 

„U lokalnom i međumjesnom prometu novim suvremenim vlakovima osiguravamo još udobnije putovanje, a dodatnim željezničkim linijama poboljšavamo ponudu za putnike i turiste. I konačno, u mogućnosti smo dodatno ojačati europsku mrežu noćnih vlakova širenjem ponude naših Nightjet vlakova.“ – izjavio je u četvrtak izvršni direktor ÖBB-a Andreas Matthä.

Austrijski ÖBB je u 2022. godini ostvario izvrsne rezultate te je na velikim udaljenostima prevezao dosad najveći broj putnika. „Doživljavamo pravi procvat željezničkog prometa“, ponosno je izjavio Matthä. Početkom godine broj putnika je zbog pandemije i dalje opadao, no povećao se već u drugom tromjesečju te je u ljetnim mjesecima u međumjesnom prometu konačno ostvaren apsolutni rekord od čak 12,22 milijuna putnika ili +17,7 posto u odnosu na 2019. godinu.

  • Izvršni direktor ÖBB-a Andreas Matthä u četvrtak je najavio nove linije i ulaganja u vozni park © ÖBB / Andreas Scheiblecker

Ulaganja u vozni park

ÖBB je spremno dočekao veliko povećanje broja putnika iznimno visokim ulaganjima u nove i suvremene vlakove. Riječ je o investiciji od oko 4,1 milijarde eura koja će osigurati daljnji razvoj i kvalitetno upravljanje željezničkim prometom, a do 2030. godine povećati kapacitet sjedala u međumjesnom prijevozu i do 30 posto.

Novi Nightjet i Railjet vlakovi velikih brzina su trenutno u proizvodnji, a prvi redizajnirani Nightjet noćni vlakovi za Italiju bit će u prometu već krajem ljeta 2023. Osim toga, svi Railjet vlakovi iz postojeće flote bit će predmet programa nadogradnje u smislu dizajna, unutarnje opreme i tehnologije od proljeća 2024. godine. Za lokalni prijevoz planira se naručiti još 21 Cityjet dvokatni komplet – što znači ukupno 62 nova vlaka za istočnu austrijsku regiju. Prvi vlakovi Cityjet Desiro ML za Vorarlberg bit će uvedeni već u prosincu kada se promijeni vozni red, a u Tirolu će prvi novi Cityjet vlakovi početi prometovati od kolovoza 2023.

  • Cityjet Desiro ML - © ÖBB / Philipp Horak

Zaštita klime vlakovima na električni pogon

U ÖBB-u se usredotočuju na klimatski prihvatljiv prijevoz i to prvenstveno elektrifikacijom velikog broja željezničkih pruga te nabavom novih vozila s električnim pogonom. U proljeće 2023. trebao bi biti završen natječaj za nabavu oko 120 baterijskih višestrukih jedinica pa će nova vozila biti prvi ÖBB vlakovi koji mogu voziti u elektrificiranim i neelektrificiranim područjima i to u potpunosti bez korištenja fosilnih goriva. Mobilnost bez emisija s e-autobusima također je u fokusu ÖBB-ove tvrtke Postbus, najvećeg autobusnog prijevoznika u Austriji. U kolovozu 2022. započeo je inovativni projekt u južnom Weinviertelu, na sjeveroistoku Donje Austrije, gdje 11 novih e-autobusa osigurava klimatski prihvatljiv rad regionalnog autobusnog sustava bez emisija.

  • ÖBB Nightjet © ÖBB / Harald Eisenberger

Atraktivne destinacije u Austriji i Europi te posebno dobre vijesti za Hrvatsku

ÖBB povezuje Europu svojim Nightjet linijama i stalno širi mrežu noćnih vlakova. Od promjene voznog reda u prosincu 2022., uvodi se nova Nightjet linija iz Beča i Münchena do Ligurske rivijere i to tako što će linije NJ 233 i NJ 40295 ubuduće svakodnevno nastavljati putovanje iz Milana do Genove.

Osim toga, slijedom ranijih pregovora njemačkog Deutsche Bahna (DB) i Austrijskih saveznih željeznica (ÖBB), Stuttgart će se povezati s Nightjet mrežom, a linija NJ 237 ubuduće će putovati u Veneciju preko Münchena. Također, EuroNight vlakovi iz Budimpešte, Zagreba i Rijeke od promjene voznog reda produžit će putovanje do Baden-Württemberga. Sljedeće godine proširit će se i popularna linija EuroNight Beč - Graz - Split te će na hrvatsku obalu dovoditi turiste od početka svibnja do listopada, i to čak tri puta tjedno.

  • ÖBB-ov Nightjet noćni vlak od 13. prosinca 2021. tri puta tjedno prometuje na relaciji Beč – München – Pariz © ÖBB / Harald Eisenberger

ÖBB se također fokusira na održavanje dnevnih linija koje su izuzetno važne za turistička putovanja. Izravna IC veza od Beča do Bad Ischla, Hallstatta i Stainach-Irdninga ubuduće će prometovati svakodnevno, a vikendom će se uvesti nova izravna željeznička veza Beč - Schladming - Bischofshofen. Veći austrijski gradovi također će biti bolje povezani tijekom vikenda novim ranim i kasnim vezama. S bečkog željezničkog kolodovra Franz-Josefs-Bahnhof svakodnevno će voziti izravni vlakovi za Prag preko Gmünda i južne Češke. Vikendom će se novi priključak nuditi čak dva puta dnevno.

Općenito će se poboljšati sve lokalne i međumjesne veze u Austriji te dodati novi vlakovi i autobusi. Putnici u Austriji se također mogu radovati novim jutarnjim i večernjim vezama pa će se, primjerice, posjetiteljima kulturnih događanja u Beču omogućiti povratak Railjet vlakovima u Linz. Nove Railjet linije putnicima će približiti i zračne luke u Beču i Salzburgu. a u bečku zračnu luku čak i ranije ujutro. Sveukupno se u 2023. godini očekuje povećanje lokalnog i regionalnog prijevoza za oko 1,3 milijuna kilometara.

  • Solarna elektrana u mjestu Kottingneusiedl u Donjoj Austriji / © ÖBB / Scheiblecker 

ÖBB gradi željeznički sustav sutrašnjice

U ÖBB-u također ističu kako se od 1. siječnja 2023. uvodi i značajna promjena u naplati karata u međunarodnom međumjesnom prometu. Naime, porez na dodanu vrijednost za međunarodne karte više se neće primjenjivati ​​za austrijski dio rute, što znači da će karte za kupce biti jeftinije.

Austrijske savezne željeznice (ÖBB) su u 2021. godini na klimatski i ekološki prihvatljiv način prevezle ukupno 323 milijuna putnika i više od 94 milijuna tona robe. U ÖBB-u ističu kako električna energija za vlakove i željezničke postaje dolazi iz 100-postotnih obnovljivih izvora energije, a s oko 97-postotnom točnosti u prijevozu putnika ÖBB je jedna od najtočnijih željeznica u Europi. S više od tri milijarde eura koliko svake godine ulaže u željezničku infrastrukturu ÖBB gradi željeznički sustav sutrašnjice. U cijeloj grupi zaposleno je gotovo 42.000 djelatnika koji osiguravaju da oko 1,3 milijuna putnika i 1.300 teretnih vlakova svakog dana sigurno stignu do svojih odredišta.

S.F. / Ekovjesnik

 

VEZANE VIJESTI

Berlin i Pariz se krajem 2023. povezuju izravnom željezničkom linijom

Petnaest godina suradnje najvećih europskih željeznica – francuskog SNCF-a i njemačkog Deutsche Bahna, rezultiralo je prijevozom gotovo 25 milijuna putnika. Ova značajna obljetnica bila je prigoda za posebnu ponudu karata po izuzetno povoljnim cijenama, ali i najavu nove izravne linije između dva glavna europska grada.

PRIJAVITE SE NA NEWSLETTER