Montmartre uskoro postaje pješačka zona

Pješačka zona ipak neće obuhvaćati cijelu četvrt, već nekoliko pomno odabranih ulica

Po svemu sudeći, promet motornih vozila uskoro će biti zabranjen i u blizini čuvene pariške bazilike Sacré-Cœur. Savjetovanje o uvođenju pješačke zone u dijelu četvrti Montmartre u 18. pariškom arondismanu provodi se od veljače 2022.

Pariška gradska uprava je početkom ove godine najavila uvođenje zone bez automobila u središtu grada čime bi automobilski promet trebao biti zabranjen u većem dijelu središnjih pariških arondismana, i to najkasnije od početka 2024. godine. Riječ je o velikoj površini koja zauzima veći dio prva četiri pariška arondismana te dijelove petog, šestog i sedmog, a proteže se od trga Place de la Concorde na zapadu i trgova Place de la Bastille i Boulevarda Bourdon na istoku, ispod velikih gradskih bulevara sjeverno od desne obale rijeke Seine te iznad Boulevarda Saint-Germain na lijevoj obali. Time bi navedeni dio grada bio rezerviran isključivo za pješake, bicikliste, javni prijevoz, osobe s invaliditetom i lokalno stanovništvo.

 

Širenje pješačke zone i u najvišem dijelu francuske metropole

Automobili, motocikli i druga motorna vozila uskoro bi mogli postati prošlost i u pariškoj četvrti Montmartre. Načelnik 18. pariškog arondismana, Eric Lejoindre (Socijalistička stranka - PS), potvrdio je za dnevnik Le Parisien da se savjetovanje o uvođenju pješačke zone u tom dijelu grada provodi od veljače ove godine, a projekt bi se trebao predstaviti najesen. Kako navodi Lejoindre, širenje pješačke zone u četvrti Montmartre predstavlja „logičan izbor“ s obzirom da ovaj dio grada nije „tranzitna zona“, a ideju su još u proljeće 2020. godine podržali lokalni trgovci i ugostitelji.

Pješačka zona ipak neće obuhvaćati cijelu četvrt, već nekoliko ulica koje će se odabrati ovisno o njihovoj važnosti i širini, mogućnostima ozelenjavanja i „utjecaju na smanjenje buke i onečišćenja zraka“. Područje bi se protezalo od ulice Rue Caulaincourt na sjeveru do bulevara Clichy i Rochechouart na jugu.

 

  • Montmartre: ulice Rue Cortot (lijevo) i Rue Norvins (desno) / Pixabay

Osim toga, očekuje se kako bi se projektom osigurala dodatna zaštita ovog izuzetno šarmantnog dijela grada s krivudavim uskim ulicama i umjetnicima te ubrzala njegova potencijalna kandidatura za uvrštavanje na prestižnu UNESCO-vu listu nematerijalne kulturne baštine. Iako je Francuska za UNESCO-vu listu nematerijalne kulturne baštine prošle godine odlučila kandidirati baguette, u Parizu se još od 2014. godine nadaju uspjehu kandidature zanatske umjetnosti francuskih krovopokrivača i čuvenih pocinčanih pariških krovova, a pogled na njih najljepši je upravo s Montmartrea.

S.F. / Ekovjesnik

 

VEZANE VIJESTI

Grad Velikih Promjena ne prestaje iznenađivati!

Pariška gradska uprava najavila je uvođenje zone bez automobila u središnjem dijelu grada. Od 2024. godine automobilski promet bit će zabranjen u većem dijelu središnjih pariških arondismana, čime će taj prostor biti rezerviran isključivo za pješake, bicikliste, javni prijevoz, osobe s invaliditetom i lokalno stanovništvo. Za prekršitelje zabrane predviđaju se velike novčane kazne.

Nova biciklistička prijestolnica Europe ove nedjelje diše bez automobila

U nedjelju 18. rujna Parižanke i Parižani će ponovno moći uživati ​​u slobodnom kretanju gradom jer se tog dana organizira već tradicionalni Dan bez automobila. Kako bi građani francuske metropole što bolje mogli iskoristiti ovaj dan, organiziraju se brojne aktivnosti kojima se promovira kretanje i zdrav život.

Graz ima novi plan urbane mobilnosti

„Ljudi žele više slobodnog prostora za pješačenje i vožnju bicikala, više mjesta za sebe, a manje za automobile“, kaže dugogodišnji gradonačelnik Graza Siegfried Nagl koji smatra da je glavnom gradu Štajerske potreban veliki zaokret u prometnoj politici i zaštiti klime.

PRIJAVITE SE NA NEWSLETTER