Vlakom iz Budimpešte do Beča za manje od 2, a do Praga za 3,5 sata

Europski glavni gradovi sve bolje povezani brzim vlakovima. Naravno, to se ne odnosi na Zagreb!

Nova brza željeznička veza između Budimpešte i Varšave trebala bi ozbiljno smanjiti vrijeme putovanja do Beča, Bratislave i Praga, navodi se u novoj studiji izvodljivosti koju je za mađarsko Ministarstvo inovacija i tehnologije izradila nacionalna agencija za razvoj infrastrukture (Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. – NIF).

U priopćenju agencije navodi se kako bi ovaj veliki infrastrukturni pothvat trebao biti dovršen u sljedećem desetljeću, a priloženi video (na mađarskom jeziku) pokazuje kako će rekonfigurirana postojeća linija od budimpeštanske stanice Kelenföld do Törökbálinta znatno smanjiti trenutnu dužinu putovanja.

Kako najavljuje mađarski portal Turizmus.com, po završetku projekta brze željeznice na relaciji Budimpešta-Varšava, putnici će iz Budimpešte do Beča i Bratislave putovati manje od dva sata, do Praga će putovanje vlakom trajati 3,5, a do Varšave 5,5 sata. Inače, putovanje vlakom iz Budimpešte do Beča, ovisno o vrsti vlaka, trenutno traje od 2,5 do 3,5 sata.

Nova željeznica će također omogućiti i brže veze s glavnim odredištima u zapadnoj Europi, što je sastavni dio sveukupne strategije postizanja klimatske neutralnosti i drastičnog smanjenja emisije CO2 iz prometa. Ulaganjem u željeznice i promicanjem vlakova kao održive, sigurne i suvremene vrste prijevoza putnici se potiču na putovanja vlakom te manje korištenje automobila i aviona, posebno na kraćim udaljenostima.

Prema mađarskom ministarstvu, nova željeznička veza bi se također mogla koristiti za povećanje kapaciteta domaćih InterCity vlakova, nudeći konkurentniju alternativu vožnji do jezera Balaton.

Očekuje se da će radovi započeti početkom 2030-ih, ali rekonstrukcija postojećih pruga na području Budimpešte i šire mogla bi započeti i ranije. Nakon Székesfehérvára i Győra, nova pruga bi se kod sela Rajka preusmjerila prema Bratislavi, odnosno prema Beču kod Hegyeshaloma.

Pruga će biti prilagođena velikim brzinama, točnije vlakovima koji postižu brzinu od 350 km/sat, a očekuje se kako bi vlakovi najvećim dijelom prometovali brzinom od 250-320 km/sat, osim u naseljenim mjestima.

Podsjetimo, ako se iz Zagreba odlučite u Beč otputovati vlakom, za to će vam putovanje trebati sedam sati, gotovo isto kao i do Budimpešte. Naravno, ne i cijele godine jer je Zagreb s mađarskim glavnim gradom vlakom povezan samo od 5. lipnja do 12. rujna 2021. Uostalom, nije li već poznato da se zahvaljujući Austrijskim saveznim željeznicama (ÖBB) u lipnju 2021. uvodi noćna linija prema Splitu?

S.F. / Ekovjesnik

 

VEZANE VIJESTI

Berlin i Pariz se krajem 2023. povezuju izravnom željezničkom linijom

Petnaest godina suradnje najvećih europskih željeznica – francuskog SNCF-a i njemačkog Deutsche Bahna, rezultiralo je prijevozom gotovo 25 milijuna putnika. Ova značajna obljetnica bila je prigoda za posebnu ponudu karata po izuzetno povoljnim cijenama, ali i najavu nove izravne linije između dva glavna europska grada.

Novim noćnim vlakom od Beča do hrvatske obale

Od 18. lipnja do sredine rujna na relaciji Bratislava – Beč – Graz – Split dva puta tjedno prometuje novi noćni vlak. Liniju su uvele Austrijske savezne željeznice (ÖBB) u suradnji sa Slovačkim željeznicama (ZSSK).

Od 10. lipnja Budimpešta i Split ponovno povezani vlakom

Tijekom glavne turističke sezone Adria InterCity će Budimpeštu i Split povezivati tri puta tjedno, odnosno dva puta tijekom pred- i posezone. Putovanje će trajati 14 sati, a putnicima su na raspolaganju kabine za spavanje i vagon-restoran.

PRIJAVITE SE NA NEWSLETTER