Suradnja na projektu uvođenju vodika u javni gradski prijevoz

Grad Zagreb od 2018. provodi projekt uvođenja vodika kao ekološki prihvatljivog goriva za čista i energetski učinkovita vozila javnog prijevoza

Grad Zagreb i INA će zajednički raditi na razvoju prvog projekta uvođenja flote od 20 gradskih autobusa s pogonom na vodik te odgovarajuće infrastrukture za punjenje na području grada Zagreba, kao i na razvoju detaljnog programa primjene vodikovih tehnologija i gorivnih članaka.

Predstavnici Grada Zagreba, INA-e i Zagrebačkog električnog tramvaja d.o.o. u četvrtak su potpisali Sporazum o suradnji na projektu uvođenju vodika kao ekološki prihvatljivog goriva za čista i energetski učinkovita vozila u voznom parku ZET-a, priopćili su iz Grada Zagreba.

„S ponosom mogu reći da, zajedno s našim kolegama i partnerima, radimo na sveobuhvatnoj pripremi uvođenja čistih i održivih tehnologija bez emisija stakleničkih plinova u naš ZET – jednu od ključnih karika zagrebačke infrastrukture. Ovaj projekt je početak snažnog investicijskog i modernizacijskog ciklusa za ZET u kontekstu promicanja čistih i održivih tehnologija bez emisija – u potpunosti u skladu sa svim lokalnim i nacionalnim strategijama i odrednicama na temu“, izjavila je dr.sc. Jelena Pavičić Vukičević, obnašateljica dužnosti gradonačelnika Zagreba te podsjetila kako je Grad Zagreb nedavno pokrenuo proces sveobuhvatne revizije i usklađenja svih energetskih i klimatskih politika Grada s nadolazećim Europskim klimatskim zakonom.

Pročelnica Gradskog ureda za gospodarstvo, energetiku i zaštitu okoliša, Mirka Jozić, istaknula je da je Grad Zagreb prvi i jedini grad u RH i okolici koji ide u sustavno planiranje primjene vodika u javnom prometu.

„Počeli smo s radom u lipnju prošle godine i očekujemo uspješan završetak ovog djela procesa, same analize postojećeg stanja i pripreme za uvođenje vodikovih tehnologija do kraja lipnja ove godine, a pri tom maksimalno koristeći sve buduće izvore financiranja vezane za Zeleni plan za Europu, sredstva Fondova EU i Mehanizma za oporavak i otpornost “, rekla je pročelnica Jozić.

ZET-ovu autobusnu flotu čini 441 autobus, prosječne starosti 10,9 godina koji godišnje prijeđu oko 29 milijuna kilometara. Iako je tijekom proteklih nekoliko godina flota osuvremenjena s novim EURO VI i CNG autobusima, u nadolazećem je razdoblju nužan zaokret ka vozilima bez emisija.

U ime INA-e Sporazum su potpisali članovi Uprave Darko Markotić i Niko Dalić.

Potpisnici Sporazuma tako će zajednički raditi na razvoju prvog projekta uvođenja flote od 20 gradskih autobusa s pogonom na vodik te odgovarajuće infrastrukture za punjenje na području Zagreba te razvoju detaljnog programa primjene vodikovih tehnologija i gorivnih članaka.

Iz zagrebačke gradske uprave podsjećaju kako su, temeljem Zaključka o prijavi projekta primjene vodikovih tehnologija na otvoreni poziv „Fuel Cell Hydrogen Joint Undertaking Projekt Development Assistance – FCH JU PDA“, uspješno prijavili projekt iz područja čiste urbane mobilnosti, točnije čistog javnog gradskog prijevoza i to zajedno s partnerima projekta „INA Vodik“, koji Grad Zagreb provodi od 2018. zajedno s INA-om d.d. i Zagrebačkim električnim tramvajem d.o.o.

Ekovjesnik

VEZANE VIJESTI

Bečki Smart Campus u pet godina uštedio 10.000 tona CO2

Smart Campus nova je centrala najvećeg austrijskog poduzeća za distribuciju električne energije i prirodnog plina Wiener Netze. Objekt raspolaže pametnom tehnologijom i fotonaponskim modulima i izgrađen je prema standardima pasivne kuće te je u pet godina uštedio 10.000 tona CO2. Centrala osigurava 2.400 radnih mjesta i pridonosi zaštiti okoliša na mnoge načine.

Njemačkom krajem 2021. počinju prometovati Coradia iLint vlakovi na vodik

Francuska multinacionalna kompanija Alstom potpisala je ugovor za proizvodnju i isporuku 14 garnitura vlakova pokretanih energijom vodika. Očekuje se kako će ovi vlakovi pokretani gorivnim člancima, u kojima se proizvodi električna i toplinska energija, biti pušteni u promet za potrebe njemačkog željezničkog operatera LNVG u prosincu 2021. godine.

U sjevernoj Njemačkoj krenuo prvi vlak na vodik

Prvi svjetski vlak na vodikov pogon službeno je pušten u promet ovog ponedjeljka u njemačkoj saveznoj državi Donja Saska. Dva plava vlaka Coradia iLint, koje je proizveo francuski Alstom u Salzgitteru, krenula su sto kilometara dugom trasom između gradova Cuxhavena, Bremerhavena, Bremervördea i Bruxtehudea u sjevernoj Njemačkoj.

PRIJAVITE SE NA NEWSLETTER