Strasbourg: teretnim biciklom dopremljeno šest tona kamena

Treba li nam bolja potvrda potencijala teretnih bicikala u urbanom prijevozu?

Po prvi put u Francuskoj, dana 12. studenog, čak šest tona kamena za popločavanje dopremljeno je teglenicom iz strasburške riječne luke, a zatim teretnim biciklom do gradilišta do kojeg će se kamen na ovaj način prevoziti tijekom sljedećih desetak dana.

Već smo izvijestili o alzaškoj startup tvrtki Urban Logistic Solution koja se orijentirala na ekološki prihvatljiviji način prijevoza te krajem 2019. godine u Strasbourgu pokrenula novu logističku uslugu s nultom emisijom CO2. Ovaj uspješni strasburški startup svoju uslugu želi proširiti na najmanje desetak gradova u i izvan Francuske, a ovih dana, zahvaljujući razvoju svoje inovativne i ekološke logističke usluge koju je podržala francuska nacionalna uprava unutarnjih plovnih putova Voies Navigables de France, upravo potvrđuje velik potencijal teretnih bicikala u urbanom prijevozu.

Kako je izvijestila francuska televizija France 3, ovog četvrtka 12. studenog, šest tona kamena najprije je teglenicom prebačeno iz luke na rijeci Rajni, a potom električnim teretnim biciklom tvrtke Urban Logistic Solutions (ULS) do gradilišta kod stare tvornice duhana u Strasbourgu, koja se kao očuvani primjer vrijedne industrijske arhitekture preuređuje u novi centar kulture i kreativnosti te znanstveno središte Sveučilišta u Strasbourgu.

Podsjetimo, startup tvrtka ULS je 2019. godine pobijedila na javnom pozivu za projekte koje je pokrenula francuska nacionalna uprava unutarnjih plovnih putova  Voies navigables de France (VNF), u suradnji s Gradom Strasbourgom. Ovo partnerstvo ima nekoliko ciljeva: smanjiti emisiju CO2 povezanu s cestovnim prometom, prometne gužve u središtu grada i onečišćenje bukom. ULS je tako dobio koncesiju za korištenje platforme na Ribarskoj obali (le quai des Pêcheurs) na rijeci Rajni, smještenoj u središtu grada, a prije ove isporuke kamena vršio je usluge dostave robe za građane i lokalne tvrtke, uglavnom barove, restorane i trgovine. Tvrtka trenutno zapošljava 15 djelatnika, uključujući sedam vozača električnih teretnih bicikala.

180 kilograma kamena po biciklu

Kamen za popločavanje raspoređen je i pakiran u velike vreće koje mogu izdržati do 180 kilograma tereta. Dostavljačima su za prijevoz ukupne količine od šest tona kamena trebale 33 vožnje koje su obavili u točno dva sata i osam minuta. Ovaj prijevoz mogao se izvršiti i korištenjem osam kombija, no prijevoz električnim teretnim biciklima ipak je ekološki prihvatljiviji i tiši.

„Dostavljamo na vrijeme i ovisno o dnevnim potrebama jer na gradilištu nema prostora za skladištenje“, kazao je Thomas Castan, osnivač ULS-a.

Alain Jund, zamjenik gradonačelnice Strasbourga Jeanne Barseghian (Zeleni / EELV) zadužen za urbanizam, istaknuo je da električni teretni bicikli znatno olakšavaju aktivnosti na gradilištu u središtu grada, ne stvaraju nered i ne uznemiruju građane.

„Usred smo teškog razdoblja u pogledu kvalitete zraka. Ovaj način prijevoza i isporuke robe pravi je odgovor na naše javno-zdravstvene probleme“, izjavio je Jund, referirajući se na aktualno onečišćenje zraka PM10 lebdećim česticama u Strasbourgu zbog čega je posljednjih nekoliko dana uveden besplatan prijevoz autobusima i tramvajima.

S.F. / Ekovjesnik

 

VEZANE VIJESTI

Beč ulaže u električne teretne bicikle

U gradskom prostoru postoji puno potencijala za održivi prijevoz za vlastite potrebe, a kratke i srednje duge rute mogu se učinkovitije i na ekološki prihvatljiviji način prijeći električnim teretnim biciklima.

PRIJAVITE SE NA NEWSLETTER