Dubrovnik postaje prvi hrvatski Plastic Smart City

Zajednički projekt WWF-a, Grada Dubrovnika i Udruge Sunce Split

Udruga za prirodu, okoliš i održivi razvoj Sunce i Svjetski fond za prirodu (WWF Mediterranean) potpisali su sporazum o suradnji s Gradom Dubrovnikom na projektu Plastic Smart Cities Croatia, čiji je cilj smanjenje plastičnog otpada u moru.

Kako bi motivirali gradove diljem svijeta na smanjenje onečišćenja plastičnim otpadom,  Svjetski fond za prirodu (WWF) pokrenuo je inicijativu Plastic Smart Cities, čiji se ciljevi podudaraju s Globalnim ciljevima održivog razvoja.

Projekt će trajati dvije godine, a u tom razdoblju predviđene su aktivnosti u cilju smanjenja plastičnog otiska, odnosno mjere za smanjenje ili prestanak korištenja jednokratne plastike u različitim segmentima društvenog života grada Dubrovnika i bolje gospodarenje otpadnom plastikom. Grad Dubrovnik će u suradnji s partnerima razviti Plan za implementaciju ovih mjera te pokrenuti pilot projekt s ciljem da se onečišćenje plastikom smanji za 30 % u roku od dvije godine.

Dubrovnik ima 42.000 stanovnika i godišnje ostvaruje preko četiri milijuna noćenja. Masovni turizam predstavlja značajan pritisak na korištenje prirodnih resursa i gospodarenje otpadom u gradu Dubrovniku. Pridruživanjem Inicijativi, Dubrovnik želi pridonijeti smanjenju vlastitog plastičnog otiska kao vodeća hrvatska turistička destinacija te na taj način postati primjer i drugim gradovima u Hrvatskoj, budući da je borba s plastičnim otpadom nešto s čime se kao društvo moramo suočiti.

Ovaj projekt predstavlja i nastavak djelovanja Grada Dubrovnika u smjeru poticanja održivog razvoja i razvoja održivog turizma na području grada, a kroz provedbu projektnih aktivnosti radit će se i na podizanju svijesti građana/ka grada Dubrovnika o uzrocima i posljedicama plastičnog onečišćenja na okoliš, morske i kopnene ekosustave te zdravlje ljudi.

Idući korak u projektu je izrada analize koja će dati pregled trenutnog stanja u gradu, koliko se koristi jednokratna plastika i kakav je sustav gospodarenja otpadnom plastikom te alternative za zamjenu određenih jednokratnih plastičnih proizvoda. Potom slijedi izrada i usvajanje plana s mjerama koje će se implementirati u drugoj godini trajanja projekta, odnosno 2021. godine.

U Udruzi Sunce ističu kako je Hrvatska deseti najveći proizvođač plastičnih proizvoda na Mediteranu te ima treću najveću proizvodnju otpada po glavi stanovnika, što pokazuje visoku razinu proizvodnje i potrošnje plastike.

Unatoč dosadašnjim naporima koje je RH uložila u smanjenje plastike, potreban je snažniji angažman na svim razinama vlasti, kao i doprinos svih nas kao pojedinaca čija okolišna odgovornost također ima ključnu ulogu u rješavanju ovog problema. Tako će i Grad Dubrovnik provođenjem ovog projekta uvoditi promjene u gospodarenju otpadom, posebice otpadnom plastikom, a u Udruzi Sunce vjeruju kako će mu se u budućnosti pridružiti i mnogi drugi gradovi i općine u Republici Hrvatskoj.

Više informacija o samom projektu pronađite na stranicama Udruge Sunce.

  • Ekovjesnik

 

VEZANE VIJESTI

Prodaja plastičnih vrećica u Engleskoj u godinu dana smanjena 59 %

Prodaja jednokratnih plastičnih vrećica u proteklih je pet godina u najvećim trgovačkim lancima smanjena čak 95 %. Čini se da je prodaju uspješno smanjila njihova naplata uvedena u listopadu 2015. godine, jer se u Engleskoj sada u prosjeku godišnje prodaju samo četiri plastične vrećice po osobi, u usporedbi s 10 u 2019. i čak 140 u 2014. godini.

Srpanj je u Rijeci mjesec bez plastike!

U Rijeci će se od ponedjeljka, 29. lipnja 2020. godine, uz akciju zamjene plastičnih vrećica i prigodnu radionicu obilježavati Međunarodni dan bez plastičnih vrećica i početak mjeseca  srpnja - Mjeseca bez plastike.

Srpanj bez plastike u Art Parku

Zelena akcija (Zero Waste Croatia Network), članica svjetskog pokreta Break Free From Plastic, i Art Park Zagreb, povodom obilježavanja „Srpnja bez plastike“, pozivaju vas da se u srijedu, 15. srpnja u 19 sati pridružite večernjem druženju ispunjenom kreativnim aktivnostima.

PRIJAVITE SE NA NEWSLETTER