Toyota pokreće proizvodnju čiste energije iz kravljeg gnojiva

Prvo svjetsko komercijalno postrojenje koje će proizvoditi 100-postotnu obnovljivu energiju i vodik

Automobilski proizvođač Toyota uskoro otvara megavatnu elektranu u Kaliforniji koja će korištenjem kravljeg gnojiva proizvoditi električnu energiju i vodikovo gorivo. Otvaranje postrojenja očekuje se oko 2020. godine.

„Čista“ energija

Japanski automobilski gigant Toyota poduzima nadasve zanimljive poteze u području obnovljivih, čistih energija. Toyota tako oko 2020. godine planira sagraditi elektranu u kalifornijskom Long Beachu, koja će pretvarati plin metan proizveden iz kravljeg gnojiva u vodu, električnu energiju i vodik.

Prema pisanju USA Todaya, to će biti „prvo svjetsko komercijalno postrojenje koje će proizvoditi 100-postotnu obnovljivu energiju i vodik“. Projekt je poznat pod nazivom „Tri-Gen Project“, a predstavljen je na ovogodišnjem Los Angeles Auto Showu.

Procjenjuje se kako bi postrojenje dnevno moglo proizvesti 2.35 MW električne energije i 1.2 tona vodikovog goriva što je dovoljno za napajanje 2,350 prosječnih domova i dovoljno goriva za pogon 1,500 vozila na vodik dnevno.

Postrojenje će također biti opremljeno s jednom od najvećih vodikovih punionica na svijetu.

Potpredsjednik za strateško planiranju u Toyotinom predstavništvu u Sjevernoj Americi, Doug Murtha, objašnjava kako tvrtka „vidi ogroman potencijal za smanjenje emisija i poboljšanje društva“.

Vodikovo gorivo

Toyota mnogo ulaže u tehnologiju vodikovih gorivih ćelija koje su tako svoju primjenu našle u novom Toyotinom automobilu Mirai, kao i u nadolazećem Project Portal polu-kamionu.

„Ekološki osviješteni vozači zahtijevaju novije, čišće oblike prijevoza. Tako je proizvodnja novog automobila Mirai s pogonom na gorivne članke naš odgovor na njihovu potražnju, a sve s ciljem ostvarivanja bolje budućnosti“, ističe Toyota na svojim službenim web stranicama.

Cilj je smanjiti utjecaj na okoliš

Toyotin cilj je snažno smanjiti utjecaj na okoliš , kako same tvrtke, tako i njenih proizvoda, pa je nedavno postavila ciljeve da do 2040. godine prestane s proizvodnjom klasičnih motora s unutarnjim izgaranjem i da do 2050. godine smanji emisije ugljikovog dioksida za 90 posto.

Izgradnja navedenog postrojenja važna je demonstracija postavljenog koncepta i pravi dokaz koji čini čistu energiju poželjnijom od fosilnih goriva.

K.P.

VEZANE VIJESTI

„Grad koji pedalira je zdravi grad!“

Tako tvrdi francuski ekonomist i urbanist Frédéric Héran koji zagovara prijelaz na ekološki prihvatljive vrste prijevoza u gradovima. Unatoč pokušajima osporavanja provedbe planova održive mobilnosti, pa tako i što veće zastupljenosti bicikla, Héran vjeruje kako je u Parizu i drugim europskim gradovima već dovoljno razvijena svijest o nužnosti prelaska na „zelenu“ mobilnost.

Novi katalizator proizvodi vodik bez upotrebe fosilnih goriva

Australski znanstvenici otkrili su povoljan i učinkovit materijal za proizvodnju vodika, koji bi mogao zamijeniti postojeće katalizatore korištene tijekom elektrolize vode u kojoj, uslijed djelovanja električne energije, dolazi do razlaganja vode na vodik i kisik.

Njemačkom krajem 2021. počinju prometovati Coradia iLint vlakovi na vodik

Francuska multinacionalna kompanija Alstom potpisala je ugovor za proizvodnju i isporuku 14 garnitura vlakova pokretanih energijom vodika. Očekuje se kako će ovi vlakovi pokretani gorivnim člancima, u kojima se proizvodi električna i toplinska energija, biti pušteni u promet za potrebe njemačkog željezničkog operatera LNVG u prosincu 2021. godine.

PRIJAVITE SE NA NEWSLETTER