Rijeka početkom 2020. godine uvodi javne e-bicikle

U Rijeci predstavljen novi gradski projekt

Početkom 2020. godine Rijeka će uz financijsku podršku Ministarstva turizma RH na četiri lokacije postaviti terminale s električnim biciklima. Projekt uvođenja e-bicikala je tijekom Europskog tjedna kretanja predstavila Lorella Mekić iz Odjela za razvoj, urbanizam, ekologiju i gospodarenje zemljištem Grada Rijeke, javlja portal mojarijeka.hr.

Na području grada Rijeke će se do kraja godine postaviti četiri biciklistička terminala i to na Jadranskom trgu, na pješačkom mostu preko Rječine, na platou ispred Dvorane mladosti te na krovu garaže Bazena Kantrida, a svaki od navedenih terminala imat će po sedam bicikala. Bicikli su posebne robusne izrade, nisu podložni krađi dijelova, imaju ugrađen GPS sustav i otporni su na atmosferske neprilike. Radi se o samoposlužnom sustavu, kojim će se korisnici moći koristiti svakoga dana tijekom cijele godine, a korištenje će se moći plaćati i postojećim gradskim pametnim karticama.

Biciklistički terminali i punionice na četiri lokacije

U prosincu će se postaviti i postolja za punjenje bicikala, dok bi u siječnju 2020. trebali biti isporučeni i električni bicikli. Grad Rijeka je potpisao ugovore s isporučiteljima, tvrtkama HT i UTE iz Pule, a ukupna vrijednost projekta iznosi 1.288.287,50 kuna, od čega Ministarstvo turizma temeljem javnog poziva sudjeluje s 200 tisuća kuna.

Prednosti uvođenja javnih bicikala namijenjenih kako građanima, tako i turistima, odnose se na smanjenje udjela automobilskog prometa i unapređenje kvalitete života u gradu, a javni bicikli predstavljaju nadopunu postojećeg sustava prijevoza. Iako je Rijeka po klimatskim uvjetima i nadmorskoj visini pogodna za biciklistički promet, najveće ograničenje u organizaciji cjelovitog biciklističkog sustava predstavljaju izgrađenost grada, budući da je uz postojeće prometnice teško urediti biciklističke staze, kao i specifična konfiguracija grada koja obiluje strminama.

  • Predstavljanje projekta u riječkoj Gradskoj vijećnici / Foto: mojarijeka.hr

Riječani vole pješačiti

Prema podacima ankete o navikama građana Rijeke i okolice vezanim uz dnevna putovanja, pripremljene u sklopu EU projekta Simpla, 32 % Riječana se u svrhu dnevnih putovanja koristi isključivo automobilom, no većina koristi i druge alternative i to ponajviše pješačenje, dok njih 6 % vozi bicikl.

Rijeka se nalazi i na trasi mediteranske cikloturističke magistrale, a Turistička zajednica grada Rijeke je u suradnji s turističkim zajednicama Riječkog prstena osmislila objedinjenu biciklističku rutu pod nazivom „Bike Rijeka“. Sustav javnih bicikla u Rijeci uveden je još 2013. godine, i temeljio se na kratkoročnom iznajmljivanju bicikla u cilju poticanja rekreativnih aktivnosti građana. U početnoj fazi bilo je dostupno 10 običnih i jedna električna bicikla, a korištenje je bilo ograničeno na prostor riječkog lukobrana. Pilot-projekt korištenja javnih bicikala pokazao je kako postoji interes za korištenjem javnih bicikala.

Moja Rijeka / Ekovjesnik

 

 

VEZANE VIJESTI

Biciklistički procvat u postkarantenskom Parizu

Tijekom protekla dva i pol tjedna, u vremenu od konačnog izlaska iz karantene 11. svibnja do danas, francuska metropola doživljava najnoviji procvat biciklističkog prometa.

Biciklistički procvat Pariza

Biciklizam u Parizu trenutno doživljava pravi procvat, a posljednjih je mjeseci korištenje bicikla za prijevoz na posao i s posla postalo „très chic“.

PRIJAVITE SE NA NEWSLETTER