Rijeka početkom 2020. godine uvodi javne e-bicikle

U Rijeci predstavljen novi gradski projekt

Početkom 2020. godine Rijeka će uz financijsku podršku Ministarstva turizma RH na četiri lokacije postaviti terminale s električnim biciklima. Projekt uvođenja e-bicikala je tijekom Europskog tjedna kretanja predstavila Lorella Mekić iz Odjela za razvoj, urbanizam, ekologiju i gospodarenje zemljištem Grada Rijeke, javlja portal mojarijeka.hr.

Na području grada Rijeke će se do kraja godine postaviti četiri biciklistička terminala i to na Jadranskom trgu, na pješačkom mostu preko Rječine, na platou ispred Dvorane mladosti te na krovu garaže Bazena Kantrida, a svaki od navedenih terminala imat će po sedam bicikala. Bicikli su posebne robusne izrade, nisu podložni krađi dijelova, imaju ugrađen GPS sustav i otporni su na atmosferske neprilike. Radi se o samoposlužnom sustavu, kojim će se korisnici moći koristiti svakoga dana tijekom cijele godine, a korištenje će se moći plaćati i postojećim gradskim pametnim karticama.

Biciklistički terminali i punionice na četiri lokacije

U prosincu će se postaviti i postolja za punjenje bicikala, dok bi u siječnju 2020. trebali biti isporučeni i električni bicikli. Grad Rijeka je potpisao ugovore s isporučiteljima, tvrtkama HT i UTE iz Pule, a ukupna vrijednost projekta iznosi 1.288.287,50 kuna, od čega Ministarstvo turizma temeljem javnog poziva sudjeluje s 200 tisuća kuna.

Prednosti uvođenja javnih bicikala namijenjenih kako građanima, tako i turistima, odnose se na smanjenje udjela automobilskog prometa i unapređenje kvalitete života u gradu, a javni bicikli predstavljaju nadopunu postojećeg sustava prijevoza. Iako je Rijeka po klimatskim uvjetima i nadmorskoj visini pogodna za biciklistički promet, najveće ograničenje u organizaciji cjelovitog biciklističkog sustava predstavljaju izgrađenost grada, budući da je uz postojeće prometnice teško urediti biciklističke staze, kao i specifična konfiguracija grada koja obiluje strminama.

  • Predstavljanje projekta u riječkoj Gradskoj vijećnici / Foto: mojarijeka.hr

Riječani vole pješačiti

Prema podacima ankete o navikama građana Rijeke i okolice vezanim uz dnevna putovanja, pripremljene u sklopu EU projekta Simpla, 32 % Riječana se u svrhu dnevnih putovanja koristi isključivo automobilom, no većina koristi i druge alternative i to ponajviše pješačenje, dok njih 6 % vozi bicikl.

Rijeka se nalazi i na trasi mediteranske cikloturističke magistrale, a Turistička zajednica grada Rijeke je u suradnji s turističkim zajednicama Riječkog prstena osmislila objedinjenu biciklističku rutu pod nazivom „Bike Rijeka“. Sustav javnih bicikla u Rijeci uveden je još 2013. godine, i temeljio se na kratkoročnom iznajmljivanju bicikla u cilju poticanja rekreativnih aktivnosti građana. U početnoj fazi bilo je dostupno 10 običnih i jedna električna bicikla, a korištenje je bilo ograničeno na prostor riječkog lukobrana. Pilot-projekt korištenja javnih bicikala pokazao je kako postoji interes za korištenjem javnih bicikala.

Moja Rijeka / Ekovjesnik

 

 

VEZANE VIJESTI

Urbana priroda doprinosi kvaliteti života u gradovima

Dana 23. ožujka 2019. na pariškom Trgu Bastilje simbolično je posađeno 15-tisućito stablo u mandatu aktualne pariške gradonačelnice Anne Hidalgo! Do 2020. godine planira se sadnja još dodatnih 5.000 stabala, čime će Hidalgo ispuniti svoje predizborno obećanje. Za naše prilike prilično neuobičajeno poštovanje birača, zar ne?

Biciklistički procvat Pariza

Biciklizam u Parizu trenutno doživljava pravi procvat, a posljednjih je mjeseci korištenje bicikla za prijevoz na posao i s posla postalo „très chic“.

New York gradi više od 250 novih biciklističkih staza

Gradsko vijeće New Yorka odlučilo je u izgradnju cestovne infrastrukture u sljedećih deset godina uložiti 1,7 milijardi dolara kako bi se poboljšala sigurnost biciklista i pješaka, javlja The Guardian.

PRIJAVITE SE NA NEWSLETTER