Beč prvi u Austriji uveo električno vozilo za prikupljanje otpada

Vozilo uz samo jedno napajanje može preći i do sto kilometara, a za njegovo je punjenje dovoljna utičnica od 400 volti

Bečom od jučer prometuje prvo električno vozilo za prikupljanje otpada. Prvi kamion ove vrste u cijeloj Austriji predstavljen je u okviru klimatske konferencije Austrian World Summit R20 koju je pokrenuo veliki klimatski zagovornik i slavni hollywoodski glumac austrijskog porijekla Arnold Schwarzengger.

Predstavljanju vozila ispred Hofburga nazočile su mnoge poznate osobe poput klimatske aktivistkinje Grete Thunberg, skijaške zvijezde Aleksa Lunda SvindalaConchite Wurst, pobjednice Eurosonga iz 2014. godine te glumice i manekenke Barbare Meier.

Bez štetnih plinova, tih i dobar za okoliš

Prvi bečki kamion za odvoženje otpada na potpuno električni pogon razvijen je u suradnji s tvrtkama MAN, MUT i Framo. Uz samo jedno napajanje vozilo može prijeći i do sto kilometara, a napuniti se može na električnoj utičnici snage 400 volti. Vozilu na taj način nije potrebna posebna punionica, već može biti napunjeno u bilo kojoj garaži bečkog poduzeća za zbrinjavanje otpada.

Za razliku od do sada korištenih hibridnih vozila koja nakon pražnjenja baterije prelaze na dizelski pogon, novi kamion za napajanje, pražnjenje spremnika i prešanje otpada koristi isključivo električnu energiju, i to uz nulto onečišćenje okoliša.

Novi će kamion za početak prometovati bečkim Gürtelom i prikupljati mješoviti otpad. Tijekom prve godine njegov će rad pratiti znanstvenici s Tehnološkog sveučilišta u Beču i prikupljati informacije koje će kasnije koristiti za dodatno proširenje voznog parka električnim „smećarima“.

Prvi električni kamion za prikupljanje otpada u cijeloj Austriji ispred ozelenjene bečke fasade / Foto: Grad Beč

Tehnički podaci vozila:

  • Snaga: 400 kW
  • Maksimalna dopuštena ukupna težina: 27 tona
  • Maksimalna dopuštena nosivost: 11 tona
  • Volumen prikupljanja: 18 m3
  • Broj osi: 3
  • Dimenzije: 9,10 x 2,55 x 3,45 metara

Baterije:

  • Sustav: 2 komada litij-ionskih baterija
  • Nazivni kapacitet: 230 kWh
  • Nazivni napon: 600V
  • Raspon (transport, pražnjenje otpada, kompresija): 100 kilometara
  • Vrijeme punjenja:
  • 12 sati (ugrađeni sustav punjenja, CEE 32 A / 400 V priključak)
  • 2 sata (sustav brzog punjenja)
  • Težina: 2.300 kg (2 x 1.150 kg)
  • Položaj: bočno između 1. i 2. osi (lijevo i desno)

Sigurnosni sustavi:

  • Elektronički program stabilnosti (ESP)
  • Elektronički kočni sustav (ESB)
  • Sustav protiv blokiranja kotača (ABS)
  • Pomoćnik za kočenje u nuždi (EBA2)
  • Signal kočnice u nuždi (ESS)
  • Sustav za držanje vozne trake (LGS)
  • Kontrola proklizavanja (ASR)
  • Vozilo je opremljeno i sustavom sa 7 zrcala i pomoćnim sustavom video kamere sa softverom za prepoznavanje slike
  • Temperatura putovanja: -40 do + 50 ° C
  • Temperatura punjenja: 0 do + 40 ° C

Ekovjesnik

 

 

VEZANE VIJESTI

Građani i brojni turisti u Beču lakše podnose toplinski val

Lipanj je i Bečanke i Bečane iznenadio svojim ekstremno visokim temperaturama. Austrijska se metropola već dugi niz godina bori protiv klimatskih promjena i nastoji ublažiti njihove posljedice na život građana. U te je svrhe ovih dana postavljena tisućita javna česma s besplatnom pitkom vodom za građane i posjetitelje.

Uspješno završeno testiranje bečkih autonomnih autobusa

Dva autonomna autobusa testirana su tijekom nekoliko proteklih mjeseci na liniji prema novoizgrađenoj bečkoj gradskoj četvrti Aspern. Budući da je „komunikacija“ autonomnih autobusa i semafora bila više nego uspješna, prvi će se putnici njima moći voziti već početkom proljeća 2019. godine. U svakom će autobusu ipak biti i jedan djelatnik bečkog javnog prijevoznika „Wiener Linien“.

Autobusi bez vozača na bečkim ulicama

Vozni park bečkog poduzeća za javni prijevoz bogatiji je od prije nekoliko dana za dva nova autonomna autobusa na električni pogon. Projekt je financiralo austrijsko ministarstvo prometa, a njegov je nositelj bečko poduzeće za javni prijevoz „Wiener Linien“.

Ako vam nedostaje hrabrosti električno hiper vozilo Rimac C_Two može vas voziti i samo

Novo električno hiper vozilo Rimac C_Two jučer je bilo glavna senzacija Salona automobila u Ženevi. S 1.914 KS bez obzira na masu od 1950 kg postiže nevjerojatno ubrzanje do 100 km/h u svega 1,95 sekunde i krajnju brzinu 412 km/h. Kao da to već nije dosta, C-Two je opremljen i sustavom prepoznavanja lica, a kada prepozna vlasnika, otvaraju se atraktivna vrata i pokreće motor.

PRIJAVITE SE NA NEWSLETTER