Parlament podržao nove granične vrijednosti emisija CO2 za automobile i kombije

Novi cilj smanjenja emisija CO2 do 2030. godine

Prihvaćeni su planovi za smanjenje emisija stakleničkih plinova iz automobila i kombija do 2030. godine koji su neformalno dogovoreni s ministrima EU-a.

  • ciljna vrijednost smanjenja emisija CO2 do 2030. za nove automobile je 37,5 %, a za nove kombije 31 %

  • pitanje učinka koje na društvo ima prijelaz na niskougljično gospodarstvo

  • rad na procjeni cijelog ciklusa emisija

 

Zastupnici u Europskom parlamentu i ministri EU-a u srijedu su postigli dogovor o većoj ciljnoj vrijednosti (37,5 %) od one koju je predložila Komisija (30 %), kako bi se do 2030. u EU-u smanjile emisije koje proizvode novi automobili. Zakonodavstvom se također utvrđuje cilj smanjenja emisija CO2 do 2030. i za nove kombije (31 %).

Europska unija poduzima mjere kako bi ostvarila smanjenje emisija ugljičnih plinova u različitim sektorima / © AP images/European Union – EP

„Mi kao Parlament snažno smo se borili da bi zaštitili integritet prijedloga u pogledu okoliša i europskim građanima ponudili stvarnu korist kad je riječ o zdravlju, potrošačima i inovacijama. Uspjeli smo donijeti ovo zakonodavstvo unatoč snažnom protivljenju automobilske industrije i nekih država članica koji su odbijali uvidjeti prilike koje proizlaze iz ambicioznijih ciljeva“ izjavila je izvjestiteljica Miriam Dalli (S&D, Malta).

Kako se navodi u priopćenju, zakon je usvojen s 521 glasova za, 63 protiv i 34 suzdržana. Prije no što se objavi u Službenom listu, mora ga odobriti Vijeće.

Učinak na društvo nakon prijelaza na niskougljično gospodarstvo

Proizvođači čiji proizvodi svojim prosječnim emisijama prelaze granične vrijednosti morat će platiti premiju za prekomjerne emisije. Europska komisija morat će do 2023. procijeniti treba li taj novac dodijeliti određenom fondu za prelazak na mobilnost s nultim emisijama, kao i za potporu usavršavanja radnika u automobilskom sektoru.

Analiza cijelog ciklusa

Novim zakonom nalaže se da se cjelokupni ciklus emisija iz automobila ocijeni na razini EU-a. Komisija će isto tako najkasnije do 2023. morati odlučiti treba li uvesti zajedničku metodologiju za ocjenjivanje i dosljedno izvješćivanje o tome. Ako bude potrebno, usvojit će se odgovarajuće zakonodavstvo.

Prijevoz je jedini sektor u EU-u u kojem od 1990. nije zabilježeno nikakvo značajno smanjenje emisija stakleničkih plinova. Podaci Europske agencije za okoliš pokazuju da od svih vidova transporta u EU-u najveći udio emisija stakleničkih plinova (72,9 % u 2016.). nastaje u cestovnom prijevozu te da na njega otpada oko 20 % ukupnih emisija stakleničkih plinova u EU-u.

Ekovjesnik

 

 

>>> Pročitajte još >>> Smanjenje emisija ugljičnih plinova

VEZANE VIJESTI

Zagreb među europskim metropolama koje će najviše pogoditi globalno zatopljenje

Zagreb se ubraja među glavne gradove EU-a koje će najviše pogoditi globalno zatopljenje. To pokazuju rezultati nedavnog istraživanja kojim je obuhvaćeno 28 glavnih gradova svih država članica EU-a te Moskva, Oslo i švicarski Zürich. Za razliku od Zagreba većina europskih metropola već provodi niz mjera u borbi protiv klimatske krize, što je osobito došlo do izražaja ovog tjedna kada su se neke od njih uistinu dobro pripremile kako bi svojim stanovnicima i posjetiteljima olakšale ljetne vrućine.

Smanjenje emisija ugljičnih plinova

Europska unija poduzima mjere kako bi ostvarila smanjenje emisija ugljičnih plinova u različitim sektorima

Reforma ETS-a, sustava trgovine emisijama stakleničkih plinova

Sustav trgovine emisijama stakleničkih plinova (ETS od eng. Emissions trading system) Europske unije temeljni je alat za smanjenje industrijskih emisija. Europski parlament raspravljao je 5. veljače i glasovao 6. veljače o prijedlogu za reformu ETS-a.

PRIJAVITE SE NA NEWSLETTER