Izgradnja nove linije D rimske podzemne željeznice kreće 2028. godine
Bliži se početak realizacije 10 milijardi eura teškog infrastrukturnog projekta koji je prvi put najavljen 2007. godine
Nakon više od petnaest godina iščekivanja konačno je odobrena trasa nove linije D rimske podzemne željeznice. S ukupnom dužinom od 30 kilometara trebala bi povezati sjeveroistočne i južne dijelove Rima, integrirati se s postojećim linijama te doprijeti stvaranju suvremene i učinkovite mreže javnog prijevoza.
Ove godine počet će podzemna istraživanja kako bi se utvrdilo je li predložena trasa – s 30 stanica i 30 km ukupne dužine – tehnički i ekonomski izvediva. No, jedno je sigurno: u odnosu na raniji projekt iz 2010. godine, procijenjen na 3,5 milijardi eura, buduća četvrta linija metroa u Rimu zbog novih će propisa i rastućih troškova stajati znatno više i to najmanje 10 milijardi eura.
Gradski vijećnik za mobilnost Eugenio Patanè govorio je o ovom ambicioznom projektu tijekom nedavnog sastanka Komisije za mobilnost na kojem je najavio skoro predstavljanje studije izvedivosti. Posao ažuriranja starog projekta iz 2010. godine povjeren je društvu Roma Metropolitane S.r.l., koje će također morati identificirati najbolje lokacije željezničkih depoa na sjevernom i južnom kraju nove linije.
Nova linija D rimskog metroa predstavljat će ključnu vezu između sjeveroistočne četvrti Nomentano i južnih četvrti EUR i Ardeatino, a njezina trasa nedavno je službeno odobrena. U odnosu na rutu planiranu 2010. godine, broj stanica povećat će se s 22 na 30, dok njezina duljina ostaje 30 kilometara.
Početna stanica i terminal bit će u sjeveroistočnom dijelu grada uz ulicu Via Nomentana, u neposrednoj blizini rimske obilaznice Grande Raccordo Anulare (GRA), a zatim će prolaziti kroz područja Ojetti, Talenti, Adriatico i Jonio. Od tamo će se spustiti prema željezničkoj postaji Val d’Ala, proći pokraj Ville Chigi i stići do ulice Viale Nemorense, što će označiti kraj prve operativne dionice.
Trasa potom nastavlja prema središtu grada: nova linija presijecat će se s linijom A na stanici Barberini (umjesto ranije planiranom stanicom Spagna), zaobići će stanicu San Silvestro kako bi se smanjio utjecaj na arheološka nalazišta te će potom stići do trga Piazza Venezia, gdje će putnici moći presjedati na liniju C.
>>> Pročitajte još >>> Četiri nove stanice na četiri kilometra dugoj dionici od Piazze Venezia do stanice Clodio – Mazzini
- LINEA D (ranija trasa) © Roma Metropolitane
Prema Patanèu, ostali dijelovi trase presijecat će se sa željezničkom postajom Trastevere, a zatim sa stanicama Magliana Nuova i EUR Magliana s presjedanjem na liniju B. Jedna od postaja četvrte linije rimskog metroa trebala bi se nalaziti na trgu Piazzale dell’Agricoltura u rimskoj četvrti EUR (Esposizione Universale Roma).
Linija D potom će nastaviti prema ulici Via del Tintoretto i gradskoj četvrti Roma 70, gdje se planira izgradnja depoa ključnih za upravljanje cijelim sustavom. Time se ujedno daje prednost području Rima koje se posljednjih godina snažno razvija, a još uvijek nije kvalitetno povezano javnim prijevozom.
S procijenjenim troškom od oko 10 milijardi eura, ovaj projekt predstavlja jedno od najznačajnijih infrastrukturnih ulaganja u talijanskoj prijestolnici. Linija D imat će vlakove duge 70 metara s kapacitetom do 750 putnika koji će voziti svakih 90-120 sekundi, a svakog sata moći će prevesti 20 000 putnika po smjeru.
Izgradnja linije D bit će prekretnica za Rim jer će povećati kapacitet javnog prijevoza i smanjiti prometne gužve u najopterećenijim dijelovima grada. Projekt neće samo proširiti dostupnost javnog prijevoza nego će doprinijeti i poboljšanju kvalitete zraka te održivijoj mobilnosti.
Odobrenje projekta očekuje se u studenom 2025., dok je početak radova predviđen za 2028. godinu, uz potvrdu Grada Rima i osiguranje potrebnih državnih sredstava.
Stjepan Felber | Ekovjesnik