Koralmska željeznica – nova era za južne austrijske pruge počinje u prosincu 2025.

Odbrojavanje je započelo! Koralmska željeznica – jedan od najambicioznijih europskih infrastrukturnih projekata, bit će puštena u promet za točno 200 dana.

Nova željeznička pruga, većim dijelom prilagođena za brzine veće od 200 km/h, službeno se otvara u prosincu 2025. Koralmska željeznica, kao dio Baltičko-jadranskog koridora, omogućit će brže i kvalitetnije povezivanje Graza i Klagenfurta, kao i bržu vezu s Bečom. Ovim projektom započinje novo poglavlje za putnike, gospodarstvo i austrijski željeznički sustav, s potencijalom za značajan pozitivan utjecaj na okoliš i lokalne zajednice.

Koralmska željeznica (Koralmbahn) – najveći infrastrukturni projekt u južnom djelu Austrije – skratit će putovanje između Graza i Klagenfurta na samo 45 minuta. Za putnike i poslovne ljude otvaraju se potpuno nove perspektive, a nova željeznica također predstavlja veliko unapređenje austrijskog željezničkog sustava. Međutim, za realizaciju ovog golemog projekta, trebalo je prevladati velik broj izazova.

  • Probna vožnja na Koralmskoj željeznici © ÖBB | Chris Zenz

Projekt donosi 130 kilometara nove pruge, uključujući 50 kilometara tunela, preko 100 mostova te 23 suvremena kolodvora. Impresivan je i podatak da je najveći dio trase projektiran za brzine do 250 km/h. Koralmska željeznica gradila se čak 27 godina, a pojedini dijelovi pruge u prometu su već od 2007., osiguravajući raniji pristup lokalnim putnicima i to dok su radovi na Koralmskom tunelu – središnjem dijelu projekta – bili u punom jeku.

Najveći dio radova dodijeljen domaćim tvrtkama

Koralmski tunel (Koralmtunnel), sa svojih 33 kilometra dužine, šesti je najduži željeznički tunel na svijetu. Njegova izgradnja uključivala je i svjetski rekord – s 17 145 metara ostvareno je najduže kontinuirano bušenje pod sličnim uvjetima. U tunelu je ugrađeno 2000 kilometara kabela, 550 razvodnih kutija i 13 000 nosivih podloga za tračnice.

  • Koralmski tunel © ÖBB | Chris Zenz

U željeznicu je ugrađeno ukupno 290 km tračnica, 20 000 pružnih ploča i oko 100 visoko-tehnoloških skretnica. Više od 75 posto ugovorenih radova dodijeljeno je domaćim tvrtkama ili njihovim austrijskim podružnicama, a tijekom izgradnje profitirala su lokalna mala i srednja poduzeća, kao i cijela regija.

  • Novi željeznički kolodvor Zapadna Štajerska (Bahnhof Weststeiermark) © ÖBB | Chris Zenz

Projekt je prošao strogu procjenu utjecaja na okoliš

Koralmska željeznica nije samo inženjersko čudo – ona je i primjer održive gradnje: više od četiri milijuna kubičnih metara iskopanog materijala iz tunela ponovno je iskorišteno, dok su diljem trase stvorene ekološke zone koje danas postaju prava prirodna utočišta.

Službeno otvaranje Koralmske željeznice dana 14. prosinca 2025. bit će trenutak za povijest – i nova etapa u razvoju austrijske željeznice.

Stjepan Felber | Ekovjesnik

 

VEZANE VIJESTI

PRIJAVITE SE NA NEWSLETTER