Berlinska robna kuća NochMall postavlja nove standarde u održivoj kupovini
Sve osim novog!
NochMall je prva robna kuća rabljene robe u Berlinu, ali i puno više od toga. Ovdje se na više od 2 000 četvornih metara ne prodaju samo namještaj, odjeća, kućanski uređaji i razne potrepštine za kućanstvo, igračke, knjige i još mnogo toga – čak oko 30 000 artikala koji čekaju drugi život u novom domu, već se organiziraju brojne radionice, a Berlinčani educiraju o kružnom gospodarstvu i sprječavanju nastanka otpada.
NochMall – robna kuća rabljene robe berlinske tvrtke za gospodarenje otpadom Berliner Stadtreinigung (BSR), otvorena je u kolovozu 2020. godine u prostoru bivše željezarije u blizini trga Kurt-Schumacher-Platz u Berlin-Reinickendorfu. Radno vrijeme joj je od ponedjeljka do subote od 10:00 do 18:00 sati, a četvrtkom do 20:00 sati. Istovremeno je i prostor za prijem robe, gdje se mogu predati različiti i dobro očuvani rabljeni predmeti.
U veljači 2024. robna kuća rabljene robe NochMall zabilježila je impresivan uspjeh: preko 52 000 različitih artikala našlo je nove vlasnike i drugi život, što je porast od 19 posto u odnosu na prethodnu godinu. Također, posjećenost ove jedinstvene robne kuće – zatvorenog „finjak“ buvljaka, porasla je za čak 22 posto u odnosu na prošlogodišnji prosjek.
„Drago nam je što je naš koncept dobro prihvaćen i našem gradu daje doprinos u sprječavanju nastanka otpada. NochMall već četiri godine nudi više od 30 000 artikala na 2 000 m² i promiče održive proizvode te organizira radionice kružnog gospodarstva.“ - kazao je Frieder Söling, glavni direktor NochMalla.
NochMall je također centar za edukaciju u kojem se organiziraju razna događanja, radionice, izložbe, predavanja i tematski dani usredotočeni na održivost i kružno gospodarstvo. Robna kuća u svojoj ponudi ima brojne Repair Café radionice, predavanja i čitanja, kao i redovite aukcije robe iz svog golemog asortimana. Na prvom katu, između prostora „Radionice“ („Werkstatt“) za organizaciju raznih događanja i knjižnice s velikim izborom knjiga, nalazi se i kafić koji poziva na druženje i učenje.
Robna kuća nudi svoj prostor raznim inicijativama i tvrtkama za predstavljanje održivih proizvoda u pop-up trgovinama, organizira radionice za popravak proizvoda i recikliranje te događaje s pionirima ponovne upotrebe i zaštite okoliša.
Vlastita robna marka
NochMall ima i vlastitu robnu marku Black Label - održive proizvode berlinskih dizajnera, kojima se želi pokazati da se rabljene stvari koje se više ne koriste mogu preraditi u nove, originalne proizvode. To su, primjerice, kape od starih vreća za kavu, majice od odbačene posteljine, kožne torbe od dotrajalih sofa ili šareni taburei od podnih dasaka iz srušenih kuća. Proizvodnja koja štedi resurse vrjednija je od „nove” proizvodnje koja troši resurse. Osim toga, svaki proizvod je unikatan, ručno izrađen i proizveden u Berlinu. To je ono što proizvode čini tako posebnima i objašnjava višu cijenu u usporedbi s asortimanom rabljenih proizvoda.
Preuzmi odgovornost za Berlin
Tvrtka Berliner Stadtreinigung (BSR) promiče ponovnu upotrebu kao važnu mjeru za sprečavanje nastanka otpada u skladu s načelima kružnog gospodarstva. Pilot-projekt provodio se 2018. godine u trajanju od pet tjedana kada su se u reciklažnom dvorištu Ruppiner Chaussee prikupljali razni predmeti, a aktivnosti oglašavale putem socijalnih trgovina i raznih institucija te potvrdile velik potencijal za ponovnu upotrebu. BSR je stoga dvije godine kasnije otvorio robnu kuću rabljene robe kao jednu od mjera za promicanje ponovne upotrebe, predviđenu berlinskim Planom gospodarenja otpadom do 2030.
Jedan od glavnih ciljeva je očuvanje resursa produljenjem životnog ciklusa proizvoda ponovnom upotrebom do 17.000 m³ glomaznog otpada i drugih materijala godišnje što omogućava smanjenje emisije CO2.
Ponuda širokog asortimana robe po pristupačnim cijenama omogućava kupovinu osobama s nižim primanjima, ali i otvaranje stalnih radnih mjesta u robnoj kući. Robna kuća NochMall redovito surađuje s raznim berlinskim institucijama - socijalnim ustanovama, start-up tvrtkama i dr., te im u privremeni zakup daje prostor za njihovu ponudu u obliku pop-up trgovina.
Naposljetku, otvaranjem robne kuće stvoren je jedinstveni edukacijski prostor za podizanje svijesti o važnosti sprječavanja nastanka otpada, ponovnoj upotrebi i recikliranju.
Stjepan Felber | Ekovjesnik