Milano do 2030. planira postići stopu od 85 posto odvojeno prikupljenog otpada

Pametni spremnici na milanskim ulicama: solarna energija, velik kapacitet i senzori koji dojavljuju kada su spremni za pražnjenje

Grad Milano započeo je s eksperimentalnim postavljanjem novih pametnih spremnika za otpad. Za postavljanje su odabrani dijelovi grada u kojima su smješteni najpopularniji noćni barovi i klubovi te restorani brze prehrane, čime se želi izbjeći gomilanje otpada na javnim površinama.

Milanska tvrtka za gospodarenje otpadom AMSA (Azienda Milanese Servizi Ambientali) predstavila je nove pametne spremnike kojima se u najkritičnijim područjima grada želi poboljšati čistoća i izgled ulica te ispitati njihova učinkovitost prikupljanja otpada. Time će se ujedno optimizirati kretanje vozila za odvoz otpada, a rezultati ispitivanja odredit će buduće potrebe za postavljanjem spremnika za otpad i njihov ukupan broj.

Novi pametni spremnici svu potrebnu energiju dobivaju korištenjem solarne energije pomoću instaliranog fotonaponskog panela, a opremljeni su snažnom prešom koja komprimira otpad čime se omogućuje odlaganje pet puta veće količine otpada u odnosu na uobičajene spremnike. Osim toga, ugrađeni senzori mjere popunjenost spremnika te operativnom centru u realnom vremenu dojavljuju kada su spremni za pražnjenje. Zahvaljujući tome postižu se značajne uštede u vremenu, ljudskim resursima, energentima te daje doprinos smanjenju emisija iz prometa.

Dosad je na milanskim ulicama postavljeno osam pametnih spremnika, a osim njih tvrtka AMSA planira postavljanje dodatnih 800 standardnih spremnika za otpad, ravnomjerno raspoređenih po gradskim četvrtima, čime se namjerava spriječiti gomilanje otpada na javnim površinama te smanjiti učestalost odvoza otpada. Naime, u posljednje četiri godine nepravilno odlaganje zahtijevalo je dodatna pražnjenja spremnika i odvoz otpada, što je dovelo do znatnog povećanja troškova, a Grad Milano stajalo čak 675.000 eura.

S druge strane, u Gradu Milanu očekuju kako bi pravilna uporaba spremnika za otpad, u kombinaciji s povećanjem stope odvojenog prikupljanja u kućanstvima, omogućila povećanje stope recikliranja i to s dodatno prikupljenih 11 tisuća tona stakla, plastike i papira godišnje. Milano trenutačno raspolaže s 23 tisuće spremnika za otpad, od čega 10 tisuća na zelenim površinama, a tvrtka AMSA priprema detaljan plan kojim će se predvidjeti potrebe za postavljanjem novih kontejnera na osnovu mapiranja postojećih.

Visoka stopa od 65 posto odvojeno prikupljenog otpada

U nastojanjima za povećanje prikupljanja otpada na kućnom pragu, od rujna je krenula i postupna zamjena spremnika za odvojeno prikupljanje otpada. Novi sivi spremnici razlikuju se po bojama poklopaca pa se papir odlaže u spremnike s plavim, staklo kao i dosad sa zelenim, a biootpad u spremnike sa smeđim poklopcima. Spremnici za plastičnu i metalnu ambalažu ostaju nepromijenjeni te se u njih otpad odlaže u žutim vrećicama, kao i spremnici za miješani komunalni otpad u koje se otpad odlaže u sivim vrećicama.

Novi cilj odvojenog prikupljanja otpada znatno je ambiciozniji: u cijeloj se regiji prema novom planu gospodarenja otpadom do 2030. godine planira postići stopa od 85 posto odvojeno prikupljenog otpada.

Grad Milano je s odvojenim prikupljanjem otpada počeo 2018. godine, a zahvaljujući doprinosu svih građana i građanki, dosad je postignuta prilično visoka stopa od 65 posto odvojeno prikupljenog otpada. Ugovorom s tvrtkom AMSA SpA Gruppo a2a uspostavljen je sustav prikupljanja otpada „od vrata do vrata“ i u reciklažnim centrima, čišćenje i pranje ulica te javnih zelenih površina, pražnjenje spremnika za otpad i uklanjanje ilegalno odloženog otpada. Odvojeno prikupljeni otpad, poput papira, plastike i stakla, predaje se u specijalizirana postrojenja koja osiguravaju njihovu pravilnu reciklažu, dok se nerazvrstani otpad isporučuje u postrojenje za proizvodnju energije iz otpada Silla2, koje se nalazi u sjeverozapadnom dijelu grada u blizini Figina.

S.F. / Ekovjesnik

 

VEZANE VIJESTI

250 milijuna eura za provedbu nove biciklističke strategije

Razvoj nove biciklističke infrastrukture i rješenja za sigurno parkiranje bicikala te daljnje ulaganje u sustav javnih bicikala... Cilj nove pariške biciklističke strategije za razdoblje od 2021.-2026. godine je 100-postotni biciklistički grad.

Beč treba više kontejnera za otpad prilagođenih osobama s invaliditetom

U Beču žive tisuće osoba koje se kreću pomoću invalidskih kolica, a na raspolaganju im je svega 13 kontejnera za staklo u koje boce i staklenu ambalažu mogu ubacivati kroz bočni otvor. Udruge invalida traže postavljanje više ovakvih kontejnera, ali Grad Beč zasad ne udovoljava njihovim zahtjevima.

Ulice Vječnog grada pune smeća, strahuje se od širenja zaraze

Nakon požara na odlagalištima, Rim se guši u tonama smeća na gradskim ulicama. Ovo nije prva, a vjerojatno ni posljednja kriza otpada u Vječnom gradu, no ovog je ljeta dosegla tako visoku razinu da je rimski zbor liječnika izdao upozorenje, a tužitelj pokrenuo istragu.

PRIJAVITE SE NA NEWSLETTER