Prag: Nakon 40 godina na Vjenceslavov trg vraća se tramvaj!

Povratak tramvaja i novi drvored na Vjenceslavovom trgu (Václavské náměstí)

Praški javni prijevoznik DPP traži izvođača za izgradnju tramvajske pruge na Vjenceslavovom trgu (Václavské náměstí) te povezana poboljšanja javnog prostora.

Uz najavljenu izgradnju dvokolosiječne tramvajske pruge u dužini od 600 metara i uređenje dijela ovog kultnog praškog trga, javni prijevoznik Dopravní podnik hlavního města Prahy (DPP) planira i sanaciju stropne ploče predvorja stanice podzemne željeznice Muzeum, izgradnju akumulacijskog spremnika za oborinske vode te sadnju novog drvoreda. Procijenjena vrijednost radova iznosi 1,252 milijardi čeških kruna (51,3 mil. eura), njihov početak planira se u prvoj polovici 2023. godine, a završetak najviše za 48 mjeseci, odnosno do 2027. godine.

Radovi na izgradnji nove tramvajske pruge i uređenja javne površine odnose se na gornji dio Vjenceslavovog trga od raskrižja s ulicama Jindřišská i Vodičkova do Nacionalnog muzeja, i to u prostoru između trenutnog kolnika i središnjeg pojasa trga. Postojeći nogostupi nisu predmet ovog projekta te se njima bavi gradska tvrtka TSK. Osim izgradnje same tramvajske pruge i uređenja okolnih kolnika i pješačkih površina, bit će potrebno izmjestiti komunalnu mrežu, sanirati stropnu ploču predvorja metro stanice Muzeum te izgraditi spremnik za kišnicu koja će služiti za zalijevanje drveća i ostalog zelenila na trgu. Ne manje važno, u ovom dijelu Vjenceslavovog trga posadit će se dodatni drvored.

Nova tramvajska linija krenut će od raskrižja s ulicama Jindřišská i Vodičkova, gdje će se spojiti na postojeću tramvajsku liniju koja vodi od Ul. Lazarská do trga Senovážné náměstí. Na suprotnoj strani tramvajska pruga završava kod Nacionalnog muzeja, na početku Ulice Vinohradská, gdje se spaja na postojeću, stotinjak metara dugu dionicu pruge koja je ovdje izgrađena u sklopu rekonstrukcije Nacionalnog muzeja i izgradnje tzv. Muzejske oaze 2018. godine.

S druge strane, DPP priprema izgradnju dodatne tramvajske nove linije Muzeum, koja će se spojiti na postojeću liniju koja vodi od Škrétove do Ul. Vinohradská. Dvokolosiječna tramvajska pruga na području trga gradit će se u osnom razmaku od 19,5 metara, a u sredini će se urediti pješačka površina.

„Izgradnjom novih tramvajskih linija na Vjenceslavovom trgu i oko Muzeja, u središtu Praga ponovno će se ostvariti povezanost tramvajskim linijama koja je nedostajala posljednjih 40 godina, a time će se građanima znatno smanjiti dužina putovanja. Time ispravljamo nelogične odluke iz vremena socijalizma, kada su se tramvajske linije postupno ukidale kao neperspektivna vrsta prijevoza. Cjelokupna izgradnja odvijat će se prema pobjedničkom projektu arhitektonskog natječaja, koji također uključuje stvaranje novog drvoreda i široke pješačke promenade usred Vjenceslavovog trga", rekao je Adam Scheinherr, zamjenik praškog gradonačelnika zadužen za promet.

Povratak tramvaja na Vjenceslavov trg

„Izgradnja tramvajskih linija na Vjenceslavovom trgu i oko Muzeja dva su odvojena investicijska projekta, ali ih pripremamo u koordinaciji s ostalim aktivnostima koje planiraju drugi subjekti na navedenoj lokaciji. Željeli bismo što prije krenuti s izgradnjom tramvajske pruge na Vjenceslavovom trgu i to već iduće godine, a izgradnja bi trebala trajati tri, najviše četiri godine. Izgradnja tramvajske pruge Muzeum trajat će oko godinu dana, zato sljedeće godine planiramo objaviti natječaj za izbor izvođača i započeti s izgradnjom najranije početkom 2024. ili 2025. godine“, kazao je Jan Šurovský, član upravnog odbora i tehnički direktor DPP-a.

„Izgradnja tramvajske pruge na Vjenceslavovom trgu predstavlja značajan skup opsežnih aktivnosti od kojih izgradnja same pruge troškovno predstavlja tek manji dio. Značajni troškovi odnosit će se na sanaciju stropne ploče metro stanice Muzeum, koja je već ranije planirana pa će se realizirati u sklopu ovog projekta i to prije izgradnje tramvajske pruge koja će voditi iznad stanice. Osim toga, potrebno je i izvršiti pripreme za povezivanje planirane tramvajske linije Muzeum – Glavni kolodvor (Hlavní nádraží) – Bolzanova (Senovážné náměstí), čime će se dobiti izvrsna prometna povezanost.“ - dodao je Šurovský.

Projekt će se realizirati prema pobjedničkom rješenju arhitektonskog natječaja za uređenje Vjenceslavovog trga, prema kojem je već u tijeku revitalizacija njegovog donjeg dijela. U preostalom dijelu trga, novi izgled temelji se na arhitektonskoj studiji tvrtke Jakub Cigler Architekti (JCA) iz 2019. godine.

S.F. / Ekovjesnik

 

VEZANE VIJESTI

U Pragu počela izgradnja novog pješačko-biciklističkog mosta na rijeci Vltavi

U utorak su u nazočnosti predstavnika Grada Praga i gradskih četvrti Karlín i Holešovice počeli radovi na izgradnji novog pješačko-biciklističkog mosta preko otoka Štvanice na rijeci Vltavi. Očekuje se kako će novi betonski most ultra visoke čvrstoće biti dovršen do proljeća 2023. godine.

ŠKODA H'CITY 12: Predstavljen prvi praški autobus na vodikov pogon

Škoda Grupa je na sajmu CZECHBUS u utorak predstavila svoj najnoviji model autobusa na vodik H'City koji će uskoro početi prometovati praškim ulicama. Tvrtka Praški javni prijevoz (Dopravní podnik hlavního města Prahy - DPP) testirat će ga dvije godine na svojoj najdužoj autobusnoj liniji.

Prag za mjesec dana uvodi prve Škoda E'City električne autobuse

Češka tvrtka Škoda Transportation je krajem studenog na sajmu CZECHBUS predstavila svoj novi električni autobus. Prvi ekološki prihvatljivi autobusi Škoda E’City ne ispuštaju CO2 ili druge štetne tvari, a ulicama „Zlatnog Praga“ trebali bi početi prometovati već od siječnja 2022. godine.

PRIJAVITE SE NA NEWSLETTER