Njemačka razmatra uvođenje besplatnog javnog prijevoza kao odgovor na lošu kvalitetu zraka

Onečišćenje zraka

U utorak je u njemačkim medijima objavljeno kako se u pet njemačkih gradova pokreće pilot projekt besplatnog javnog prijevoza s ciljem rješavanja problema onečišćenja zraka.

Gradovi koji će biti obuhvaćeni ovim pilot projektom su bivši glavni grad Zapadne Njemačke, Bonn, zatim Essen, Reytlingen, Mannheim i Herrenberg. Gradske uprave odabranih gradova početkom ovog tjedna još nisu zaprimile službenu obavijest o provođenju projekta, a informaciju o tome jedino je tijekom proteklog vikenda dobio gradonačelnik Bonna Ashok Sridharan.

Još je nepoznato kako će se navedeni gradovi nositi s troškovima besplatnih usluga i hoće li to značiti uvođenje novih tehnologija u javnom prijevozu. Većina javnog prijevoza njemačkih gradova zasniva se na autobusima na dizelski pogon, a glavno pitanje pri provođenju ovog pilot projekta bit će njegova cijena, jer prodaja autobusnih karata trenutno pokriva tek polovicu ukupnih troškova.

Povjerenik Europske komisije za okoliš, pomorstvo i ribarstvo Karmenu Vella već je službeno upozorio Njemačku zbog neuspješnog rješavanja problema emisija ugljikovog dioksida (CO2) i dušikovog oksida (N2O), a Bruxelles je Njemačkoj i još nekolicini zemalja članica EU odredio rok za donošenje plana za poboljšanje kvalitete zraka. U protivnom, Europska komisija će slučaj predati Europskom sudu pravde.

Njemačka i dalje intenzivno koristiti ugljen i vjerojatno neće ispuniti svoje ciljeve o smanjenju emisija do 2020. godine.

New Europe / Ekovjesnik

VEZANE VIJESTI

Stotine hektara vinograda čine Beč jedinstvenim u svijetu

Sa svojih preko 700 hektara vinograda Beč je jedina metropola u svijetu koja u sklopu grada posjeduje ekonomski značajno vinogradarstvo. Osim velikih vinogradarskih područja u gradskim četvrtima Döbling, Ottakring i Floridsdorf na trgu Schwarzenbergplatz već se oko 150 godina nalazi jedini vinograd u centru grada.

Devet europskih gradova koji bi uskoro mogli postati „car free“ područja

Poznato je da najviše emisija glavnog stakleničkog plina – ugljikovog dioksida, dolazi iz prometa, a kako bi spriječili povećanje daljnjih emisija i smanjili svoj ugljični otisak, sve više europskih gradova poboljšanjem javnog prijevoza i povećanjem broja biciklističkih staza nastoji utjecati na smanjenje broja automobila u svojim središtima.

Duboko udahnite (ili bolje ne)

Iako nijedan europski grad nije među 20 najzagađenijih gradova u svijetu prema godišnjim srednjim vrijednostima finih čestica, postoje mjesta u Europi gdje je praćenje kakvoće zraka prva aplikacija koju provjeravate prije izlaska iz kuće. Onečišćenje zraka je najčešći uzrok prerane smrti u Europskoj uniji, a broj žrtava svake godine doseže 400.000 ljudi, piše Ania Rok (Urbact.eu).

PRIJAVITE SE NA NEWSLETTER