Pariz svojim građanima nudi financijsku pomoć pri kupnji električnih vozila

Borba protiv onečišćenja zraka

Grad Pariz širi program financijske pomoći kako bi dodatno potaknuo svoje građane na korištenje javnog gradskog prijevoza i kupnju električnih vozila. Tako je u prosincu 2017. godine pariško gradsko vijeće donijelo više od dvadeset novih mjera koje se nadovezuju na program financijskih potpora uspostavljen još 2015. godine, a na snazi su od 1. siječnja 2018. godine.

Među najvažnije prioritete pariške gradske uprave svakako se ubrajaju borba protiv onečišćenja uzrokovanih prometom i poticanje alternativnih načina urbane mobilnosti. S obzirom da čak 90 posto stanovnika Pariza živi u onečišćenoj urbanoj sredini, a godišnje u tom gradu od posljedica kroničnih bolesti uzrokovanih onečišćenjem zraka umire 2.500 ljudi, Grad Pariz provodi cijeli niz konkretnih aktivnosti za promicanje alternativnih načina mobilnosti.

Kao što smo već izvještavali, u Parizu će se prema odluci gradskih vlasti na čelu s gradonačelnicom Anne Hidalgo do 2030. godine zabraniti prometovanje svim automobilima s benzinskim i dizelskim motorima. U Parizu se zbog onečišćenja zraka često moraju uvoditi privremene zabrane vožnje, a s tim je ciljem već svaka prva nedjelja u mjesecu proglašena danom bez automobila. Također, svake prve nedjelje u mjesecu, jedna od najpoznatijih svjetskih avenija Champs-Élysées, zatvara se za sav promet i prepušta pješacima i biciklistima.

Grad Pariz širi program financijske pomoći kako bi dodatno potaknuo svoje građane na korištenje javnog gradskog prijevoza i kupnju električnih vozila. Tako je u prosincu 2017. godine pariško gradsko vijeće donijelo više od dvadeset novih mjera koje se nadovezuju na program financijskih potpora uspostavljen još 2015. godine, na snazi su od 1. siječnja 2018. godine, a navodimo ih u nastavku.


MJERE ZA GRAĐANE:

Poticaji za korištenje bicikala:

Mjera br. 1 - Do 400 € za kupnju električnog bicikla po osobi.

Mjera br. 2 - Do 600 € za kupnju dostavnog bicikla (električnog ili običnog) po osobi.

Mjera br. 3 - Do 400 € za kupnju električne opreme i dijelova za opremanje bicikla po osobi.

Poticaji za prestanak korištenja motocikala:

Mjera br. 4 - Do 400 € za zamjenu motoriziranog dvokotača električnim, jedan po osobi.

Poticaji za zamjenu osobnog vozila alternativnim načinima mobilnosti:

Mjera br. 5 - Za zamjenu korištenja osobnog vozila nekim od alternativnih načina mobilnosti u Parizu (Navigo kartice za javni gradski prijevoz, Vélib' – sustav dijeljenja gradskih bicikala uveden 2007. godine, Autolib' – sustav dijeljenja gradskih električnih vozila uveden 2011. godine i dr.) nude se iznosi ograničeni na 600 € po osobi.

Uvjet: Potrebno je napustiti korištenje dizelskog ili benzinskog automobila i/ili motocikla s naljepnicom Vignette Crit'Air 4 i ranijim (ove naljepnice su obvezne na svim pariškim vozilima i pokazuju stupanj onečišćenja zraka; postoji 6 oznaka naljepnica: od 100 % čistog električnog vozila do broja 5 za dizelske automobile registrirane od 1. siječnja 1997. do 31. prosinca 2000. godine).

Za zamjenu korištenja navedenih vozila moguće je maksimalno koristiti 3 od 5 sljedećih potpora:

  • Godišnja cijena Navigo kartice za javni gradski prijevoz ograničena je na 400 eura
  • 50 % popusta na cijenu Autolib' pretplate i kredit od 50 eura za prijevoz (Godišnja Autolib’ pretplata stoji 120 eura, dok se po prijeđenom kilometru dodatno naplaćuje 1,05 eura – za usporedbu vožnja pariškim taxi vozilom stoji 2,4 eura po km)
  • Iznos od 400 eura za kupnju bicikla (električnog ili običnog)
  • Iznos od 600 eura za kupnju dostavnog bicikla (električnog ili običnog)
  • Godišnja Vélib' pretplata (godišnja Vélib' Classique pretplata stoji 29 eura i uključuje besplatnih 30 minuta svake vožnje biciklom, dok godišnja Vélib' Passion pretplata stoji 39 eura i uključuje besplatnih 45 minuta svake vožnje; za mlađe osobe od 14-26 godina pretplata je niža za 10-20 eura)

 

Poticaji za mlade vozače: Uvode se i mjere za mlade, nedovoljno iskusne vozač(ic)e, uz ukidanje ranijeg ograničenja dobne granice do 30 godina, a vozač/ica može posjedovati vozačku dozvolu manje od godinu dana.

Mjera br. 6 – Mogućnost ostvarivanja popusta od 50 % na Autolib' pretplatu i kredit od 50 € za prijevoz te godišnja pretplata za uslugu Vélib', po osobi.

MJERE ZA PROFESIONALNE VOZAČE I TVRTKE:

Nabava ili iznajmljivanje komercijalnih vozila:

Potpore za poduzetnike, male poduzetnike te mala i srednja poduzeća do 50 zaposlenika u Parizu:

Mjera br. 7 - Do 1.000 € za mala dostavna vozila nosivosti manje od 1t - EV, vodikovo ili CNG vozilo (SPP - stlačeni prirodni plin)

Mjera br. 8 - Do 6.000 € za dostavna vozila nosivosti manje od 3,5t - EV, vodikovo ili CNG vozilo

Mjera br. 9 – Do 9.000 € za dostavna vozila nosivosti veće od 3,5t – EV, vodikovo ili CNG vozilo

Kupnja ili iznajmljivanje električnih motocikala:

Potpore za samostalne poduzetnike, male poduzetnike te mala i srednja poduzeća do 50 zaposlenika u Parizu:

Mjera br. 10 - Do 400 € za kupnju ili najam električnog motocikla, s pokrivanjem najviše 33 % cijene vozila.

Mjera br. 11 - Do 2.000 € (ili do 50 % cijene) za ugradnju prostora za punjenje baterije električnih motocikala.

Nabava ili iznajmljivanje bicikala:

Potpore za samostalne poduzetnike, male poduzetnike te mala i srednja poduzeća do 50 zaposlenika u Parizu:

Mjera br. 12 - Do 400 € za kupnju ili iznajmljivanje električnog bicikla.

Mjera br. 13 - Do 600 € za kupnju ili iznajmljivanje dostavnog bicikla (električnog ili običnog)

Mjera br. 14 - Do 1200 € za kupnju ili iznajmljivanje skutera na električni pogon.

Mjera br. 15 - Do 400 € za pretvaranje bicikla u električni bicikl.

Zamjena brodskih motora:

Potpore za tvrtke s područja regije Île-de-France koje prevoze putnike na rijeci Seine i na kanalima Saint-Martin, Ourcq i Saint-Denis i tvrtke koje se bave prijevozom robe na području Pariza:

Mjera br. 16 - Do 1.200 € za kupnju sustava za kontrolu onečišćenja

Mjera br. 17 - Do 9.000 € za kupnju alternativnog brodskog motora

Kupnja ili iznajmljivanje električnih, vodikovih i CNG vozila:

Potpore za tvrtke s područja regije Île-de-France do 150 zaposlenika čija je djelatnost u skladu s francuskim klasifikacijskim kodom 4939B (ostali cestovni prijevoz putnika):

Mjera br. 18 – Potpora za kupnju ili najam električnog, vodikovog ili CNG vozila iznosom u visini od 9.000 €.

Nabava ili iznajmljivanje električnih vozila za pariške vozačke škole:

Mjera br. 19 – Potpora do 6.000 € za kupnju električnog vozila s dvostrukim pogonom za škole do 50 zaposlenika i registrirane u Parizu.

Naravno ovim mjerama su obuhvaćeni i pariški taksisti koji, na primjer, za kupnju novog hibridnog vozila mogu ostvariti potporu do 4.000 €, odnosno 6.000 € za kupnju novog električnog ili vodikovog vozila. Također, Grad Pariz nudi i potporu stambenim zgradama uz koje se parkiraju taksisti za instalaciju punionica za EV i to iznosom do 4.000 €, a pariškim taksistima omogućuje se i jednogodišnje besplatno korištenje Belib' punionica uz ograničenje od 200 jednosatnih punjenja tijekom godine.

Paris.fr / Ekovjesnik

VEZANE VIJESTI

Četiri urbane šume na pariškim amblematskim lokacijama

Početak nove školske godine označit će 28 novih zelenih oaza u školskim dvorištima, u svim dijelovima Pariza će se ozelenjeti brojne, trenutno asfaltirane površine, no najveću novost „grada svjetlosti i ljubavi“ uskoro će predstavljati četiri urbane šume na mjestima na kojima bi ih malo tko očekivao.

Devet europskih gradova koji bi uskoro mogli postati „car free“ područja

Poznato je da najviše emisija glavnog stakleničkog plina – ugljikovog dioksida, dolazi iz prometa, a kako bi spriječili povećanje daljnjih emisija i smanjili svoj ugljični otisak, sve više europskih gradova poboljšanjem javnog prijevoza i povećanjem broja biciklističkih staza nastoji utjecati na smanjenje broja automobila u svojim središtima.

PRIJAVITE SE NA NEWSLETTER