Mađari razvili dron s pogonom na vodikove gorive ćelije

Razvoj dronova ispunjava mađarska očekivanja u budućnosti

Na aerodromu Jakabszallas u središnjoj Mađarskoj danas je predstavljena prva letjelica s pogonom na vodikove gorive ćelije koja bi se mogla koristiti za prijevoz putnika.

Kako javlja mađarska novinska agencija MTI, letjelica je razvijena u suradnji mađarskih i američkih stručnjaka te je predstavljena u nazočnosti mađarskog ministra za inovacije i tehnologiju Lászlóa Palkovicsa, koji je izjavio da mađarska vlada daje punu potporu razvoju naprednih tehnologija te ih smatra ključnim i najdinamičnijim sektorom gospodarstva.

Ministar László Palkovics je istaknuo važnost uvođenja vodikovih tehnologija i mogućnosti  razvoja mađarskog gospodarstva zasnovanog na vodiku kao zasebnog poglavlja nacionalne energetske i klimatske strategije predstavljene ranije ovog tjedna. Napomenuo je kako automobilska industrija i dalje zauzima vodeće mjesto u mađarskom gospodarstvu, no zahvaljujući investicijama i poticajima mađarske vlade u posljednjih nekoliko godina ostvaruje se i snažan zamah zrakoplovne industrije.

  • Foto: MTI

Budući da je riječ o visokotehnološkoj proizvodnji i „zelenoj“ industriji, ministar Palkovics je istaknuo kako se mađarski program razvoja bespilotnih letjelica uklapa u ciljeve razvoja mađarskog gospodarstva, tim više jer koristi vodik proizveden iz obnovljivih izvora energije.

  • Ministar László Palkovics na prezentaciji drona / Foto: MTI

Također, ministar je naglasio kako je testni poligon za autonomna vozila ZalaZONE, koji se intenzivno razvija pored grada Zalaegerszeg, savršeno prikladan za testiranje bespilotnih letjelica i njihove interakcije s drugim vozilima. Naime, osim testnog poligona na površini od 265 ha, u okviru projekta u Zalaegerszegu razvija se i Smart City zona, istraživački centar i tehnološki park, a financira ga mađarska vlada.

  • Foto: MTI

Ministar Palkovics je naglasio nastojanja vlade da mađarske tvrtke dostignu visokotehnološku i učinkovitu strukturu stranih kompanija, a jedan od načina za to je povećanje produktivnosti, što se može postići edukacijom radne snage i pružanjem tehnološke podrške tvrtkama.

S.F. / Ekovjesnik

 

 

VEZANE VIJESTI

Slatka toplina bečkih Manner napolitanki

Poznato je da čokolada usrećuje, a ova tvornica jednostavno zrači srećom i zadovoljstvom svih svojih djelatnika koje smo tamo vidjeli i s njima pričali. Sa slatkim tajnama Mannera upoznala nas je i kroz tvornicu provela gospođa Karin Steinhart s kojom smo razgovarali o proizvodnji toplinske energije kojom se opskrbljuje čak 600 kućanstava u 16. i 17. bečkom okrugu.

Električna baterija ili vodikov gorivni članak?

Novija istraživanja na području alternativnih oblika transporta u svrhu redukcije negativnih emisija navode kako je vodikov gorivni članak u usporedbi s električnom baterijom energetski neučinkovit. Odnos energetske neučinkovitosti te ostale prednosti i nedostaci ove dvije, danas aktualne i poželjne tehnologije detaljnije su opisani na australskom primjeru.

U sjevernoj Njemačkoj krenuo prvi vlak na vodik

Prvi svjetski vlak na vodikov pogon službeno je pušten u promet ovog ponedjeljka u njemačkoj saveznoj državi Donja Saska. Dva plava vlaka Coradia iLint, koje je proizveo francuski Alstom u Salzgitteru, krenula su sto kilometara dugom trasom između gradova Cuxhavena, Bremerhavena, Bremervördea i Bruxtehudea u sjevernoj Njemačkoj.

Njemačkom krajem 2021. počinju prometovati Coradia iLint vlakovi na vodik

Francuska multinacionalna kompanija Alstom potpisala je ugovor za proizvodnju i isporuku 14 garnitura vlakova pokretanih energijom vodika. Očekuje se kako će ovi vlakovi pokretani gorivnim člancima, u kojima se proizvodi električna i toplinska energija, biti pušteni u promet za potrebe njemačkog željezničkog operatera LNVG u prosincu 2021. godine.

PRIJAVITE SE NA NEWSLETTER