Mađari razvili dron s pogonom na vodikove gorive ćelije

Razvoj dronova ispunjava mađarska očekivanja u budućnosti

Na aerodromu Jakabszallas u središnjoj Mađarskoj danas je predstavljena prva letjelica s pogonom na vodikove gorive ćelije koja bi se mogla koristiti za prijevoz putnika.

Kako javlja mađarska novinska agencija MTI, letjelica je razvijena u suradnji mađarskih i američkih stručnjaka te je predstavljena u nazočnosti mađarskog ministra za inovacije i tehnologiju Lászlóa Palkovicsa, koji je izjavio da mađarska vlada daje punu potporu razvoju naprednih tehnologija te ih smatra ključnim i najdinamičnijim sektorom gospodarstva.

Ministar László Palkovics je istaknuo važnost uvođenja vodikovih tehnologija i mogućnosti  razvoja mađarskog gospodarstva zasnovanog na vodiku kao zasebnog poglavlja nacionalne energetske i klimatske strategije predstavljene ranije ovog tjedna. Napomenuo je kako automobilska industrija i dalje zauzima vodeće mjesto u mađarskom gospodarstvu, no zahvaljujući investicijama i poticajima mađarske vlade u posljednjih nekoliko godina ostvaruje se i snažan zamah zrakoplovne industrije.

  • Foto: MTI

Budući da je riječ o visokotehnološkoj proizvodnji i „zelenoj“ industriji, ministar Palkovics je istaknuo kako se mađarski program razvoja bespilotnih letjelica uklapa u ciljeve razvoja mađarskog gospodarstva, tim više jer koristi vodik proizveden iz obnovljivih izvora energije.

  • Ministar László Palkovics na prezentaciji drona / Foto: MTI

Također, ministar je naglasio kako je testni poligon za autonomna vozila ZalaZONE, koji se intenzivno razvija pored grada Zalaegerszeg, savršeno prikladan za testiranje bespilotnih letjelica i njihove interakcije s drugim vozilima. Naime, osim testnog poligona na površini od 265 ha, u okviru projekta u Zalaegerszegu razvija se i Smart City zona, istraživački centar i tehnološki park, a financira ga mađarska vlada.

  • Foto: MTI

Ministar Palkovics je naglasio nastojanja vlade da mađarske tvrtke dostignu visokotehnološku i učinkovitu strukturu stranih kompanija, a jedan od načina za to je povećanje produktivnosti, što se može postići edukacijom radne snage i pružanjem tehnološke podrške tvrtkama.

S.F. / Ekovjesnik

 

 

VEZANE VIJESTI

Savitljivi beton koji se proizvodi bez cementa manje šteti okolišu

Beton je najšire korišteni građevinski materijal u svijetu zahvaljujući svojoj nevjerojatnoj čvrstoći, ali nije izrazito izdržljiv pri savijanju. Istraživači sa Sveučilišta Swinburne razvili su novu vrstu betona koji ne samo da se može bolje savijati, već njegova proizvodnja ne zahtijeva cement čime se bitno smanjuje utjecaj procesa na okoliš.

Električna baterija ili vodikov gorivni članak?

Novija istraživanja na području alternativnih oblika transporta u svrhu redukcije negativnih emisija navode kako je vodikov gorivni članak u usporedbi s električnom baterijom energetski neučinkovit. Odnos energetske neučinkovitosti te ostale prednosti i nedostaci ove dvije, danas aktualne i poželjne tehnologije detaljnije su opisani na australskom primjeru.

U sjevernoj Njemačkoj krenuo prvi vlak na vodik

Prvi svjetski vlak na vodikov pogon službeno je pušten u promet ovog ponedjeljka u njemačkoj saveznoj državi Donja Saska. Dva plava vlaka Coradia iLint, koje je proizveo francuski Alstom u Salzgitteru, krenula su sto kilometara dugom trasom između gradova Cuxhavena, Bremerhavena, Bremervördea i Bruxtehudea u sjevernoj Njemačkoj.

Njemačkom krajem 2021. počinju prometovati Coradia iLint vlakovi na vodik

Francuska multinacionalna kompanija Alstom potpisala je ugovor za proizvodnju i isporuku 14 garnitura vlakova pokretanih energijom vodika. Očekuje se kako će ovi vlakovi pokretani gorivnim člancima, u kojima se proizvodi električna i toplinska energija, biti pušteni u promet za potrebe njemačkog željezničkog operatera LNVG u prosincu 2021. godine.

PRIJAVITE SE NA NEWSLETTER