Zadar: e-romobilom protiv gužvi

Treba još vidjeti hoće li vozači brzih e-romobila poštovati prometna pravila i kako će na njih reagirati ostali sudionici u prometu

„Zadar je popularno turističko odredište, pa je to bio prvi razlog zašto smo se odlučili izabrati upravo Zadar za naš pilot-projekt“, rekao je za HRT Radio Zadar Chris Daszkiewicz iz američko-poljske tvrtke Dash koja u suradnji s Gradom Zadrom nudi javne e-romobile.

Grad Zadar je nedavno završio s uspostavom sustava e-bicikli koji će funkcionirati do kraja ljeta, a prije 20-ak dana kao dopuna tom sustavu započeo je i pilot-projekt Dash e-romobila. Ovi električni romobili su brzi, nečujni i ne onečišćuju okoliš, tvrde u zadarskoj gradskoj upravi kojoj su posebno zanimljivi s obzirom da želi poticati elektro-mobilnost. 

Američko-poljskoj tvrtki Dash odobreno je razdoblje od šest mjeseci tijekom kojeg će se vidjeti hoće li se električni romobili zadržati i sljedeće sezone. No, romobili se za sada jako dobro koriste, a po 10 ih je postavljeno na četiri gradske lokacije i to u luci Gaženica, na autobusnom kolodvoru, pred Novim vratima na samom ulazu u povijesnu jezgru Zadra te u Marini Borik.

Zadar je trenutno jedini hrvatski grad koji je u javni sustav uveo ekološki prihvatljive i brze električne romobile, a o razlozima zašto je odabran mladi Poljak Chris Daszkiewicz iz američko-poljske tvrtke Dash kaže: „Grad Zadar je poznat kao grad inovacija kada je riječ o mobilnosti, grad je već uveo e-bicikle i otvoren je za isprobavanje novih ideja kao što su  e-romobili.“

Dash e-romobili nude se putem aplikacije Dash City i to svakog dana od 0 do 24 sata. Predstavnik Dasha vrlo je zadovoljan iskazanim zanimanjem građana i turista  u posljednjih 15-ak dana. Dnevno imaju stotinjak korisnika, a električni se romobili u prosjeku voze 26 minuta po korisniku i to po cijeni od 4 eura za 20 minuta vožnje, odnosno 0,20 eura po minuti.

Treba još vidjeti hoće li vozači brzih e-romobila poštovati prometna pravila i kako će na njih reagirati ostali sudionici u prometu, jer je poznato da se veliki europski gradovi u kojima je ovo javno prijevozno sredstvo vrlo popularno susreću s problemom  klasifikacije ovih prometala koja nisu ni pješaci, ni vozila. 

HRT Radio Zadar / Ekovjesnik

VEZANE VIJESTI

Od 25. travnja građani ponovno mogu računati na poticaje za kupnju eko vozila

Od ove srijede, 25. travnja 2018. ponovo kreću poticaji za građane za kupnju eko vozila, najavili su to danas prilikom postavljanja punionice za električne automobile u Gospiću ministar zaštite okoliša i energetike Tomislav Ćorić i direktor Fonda za zaštitu okoliša i energetsku učinkovitost Dubravko Ponoš. Na raspolaganju će biti 12 milijuna kuna, a kroz par tjedana oko 13 milijuna kuna ovakvih poticaja će biti dostupno i za tvrtke.

Električni autobus Nemo jedinstven je u Europi

Za Amiens - stari povijesni glavni grad pokrajine Picardie, ste vjerojatno čuli zbog njegove prelijepe gotičke katedrale Notre-Dame d'Amiens. No, taj grad je pozornost europskih medija ovih dana privukao viješću o pokretanju nove mreže električnih autobusa u koju je investirano 122 milijuna eura.

URBAN-E: Elektromobilnost u urbanim čvorištima kohezijskih zemalja

Projekt URBAN-E međunarodni je projekt o elektromobilnosti u urbanim čvorištima kohezijskih zemalja, a Grad Zagreb sudjeluje u projektu kao jedan od partnera u međunarodnom konzorciju, sa svrhom uspostavljanja neophodno potrebnog okvira za razvoj elektro-mobilnosti te povećanja učinkovitosti ekološko prihvatljivih usluga prijevoza u tri srednjoeuropske prijestolnice – Zagrebu, Ljubljani i Bratislavi.

PRIJAVITE SE NA NEWSLETTER