Zadar: e-romobilom protiv gužvi

Treba još vidjeti hoće li vozači brzih e-romobila poštovati prometna pravila i kako će na njih reagirati ostali sudionici u prometu

„Zadar je popularno turističko odredište, pa je to bio prvi razlog zašto smo se odlučili izabrati upravo Zadar za naš pilot-projekt“, rekao je za HRT Radio Zadar Chris Daszkiewicz iz američko-poljske tvrtke Dash koja u suradnji s Gradom Zadrom nudi javne e-romobile.

Grad Zadar je nedavno završio s uspostavom sustava e-bicikli koji će funkcionirati do kraja ljeta, a prije 20-ak dana kao dopuna tom sustavu započeo je i pilot-projekt Dash e-romobila. Ovi električni romobili su brzi, nečujni i ne onečišćuju okoliš, tvrde u zadarskoj gradskoj upravi kojoj su posebno zanimljivi s obzirom da želi poticati elektro-mobilnost. 

Američko-poljskoj tvrtki Dash odobreno je razdoblje od šest mjeseci tijekom kojeg će se vidjeti hoće li se električni romobili zadržati i sljedeće sezone. No, romobili se za sada jako dobro koriste, a po 10 ih je postavljeno na četiri gradske lokacije i to u luci Gaženica, na autobusnom kolodvoru, pred Novim vratima na samom ulazu u povijesnu jezgru Zadra te u Marini Borik.

Zadar je trenutno jedini hrvatski grad koji je u javni sustav uveo ekološki prihvatljive i brze električne romobile, a o razlozima zašto je odabran mladi Poljak Chris Daszkiewicz iz američko-poljske tvrtke Dash kaže: „Grad Zadar je poznat kao grad inovacija kada je riječ o mobilnosti, grad je već uveo e-bicikle i otvoren je za isprobavanje novih ideja kao što su  e-romobili.“

Dash e-romobili nude se putem aplikacije Dash City i to svakog dana od 0 do 24 sata. Predstavnik Dasha vrlo je zadovoljan iskazanim zanimanjem građana i turista  u posljednjih 15-ak dana. Dnevno imaju stotinjak korisnika, a električni se romobili u prosjeku voze 26 minuta po korisniku i to po cijeni od 4 eura za 20 minuta vožnje, odnosno 0,20 eura po minuti.

Treba još vidjeti hoće li vozači brzih e-romobila poštovati prometna pravila i kako će na njih reagirati ostali sudionici u prometu, jer je poznato da se veliki europski gradovi u kojima je ovo javno prijevozno sredstvo vrlo popularno susreću s problemom  klasifikacije ovih prometala koja nisu ni pješaci, ni vozila. 

HRT Radio Zadar / Ekovjesnik

VEZANE VIJESTI

Zabok i Oroslavje se ubrzo spajaju biciklističkom rutom BRZO

Ministarstvo regionalnog razvoja i fondova EU odobrilo je još jedan projekt koji će Grad Zabok realizirati u suradnji s Gradom Oroslavjem. Riječ je o projektu uređenja 5,2 km duge biciklističke rute Zabok – Oroslavlje, čija vrijednost iznosi 14.262.986,00 kuna, a iz EU fondova će za projekt biti isplaćeno osam milijuna kuna, javlja portal Zagorje.com.

Beč uvodi stroža pravila za e-skutere

Od travnja sljedeće godine vrijedit će stroža pravila za iznajmljene električne skutere u glavnom gradu Austrije, najavila je bečka dogradonačelnica Birgit Hebein. Nove mjere trebale bi riješiti probleme poput velikog broja e-skutera u centru grada i neodgovornog ponašanja korisnika iznajmljenih skutera koji ih ostavljaju na pločnicima i uz zidove zgrada zbog čega je Beč dosad zaprimio više od tisuću pritužbi građana.

Pariz uvodi strožu regulaciju e-skutera

U Parizu se od lipnja 2020. uvodi red u prometovanje istovremeno sve popularnijih i omraženijih e-skutera. Za upravljanje voznim parkom od ukupno 15.000 e-skutera Grad Pariz namjerava ovlastiti samo tri tvrtke i to u ograničenom razdoblju od dvije godine, a njihov konačni odabir znat će se tek nakon lokalnih izbora u ožujku.

PRIJAVITE SE NA NEWSLETTER